نسل جدید بی ام و سری ۱ رونمایی شد + تصاویر

بروزرسانی در: چهارشنبه 8 خرداد 98 ساعت 19:10
نسل جدید بی ام و سری 1 رونمایی شد + تصاویر

خودروسازها همیشه در زمان رونمایی رسمی خودروها علاقه زیادی به استفاده از ترکیب مدل کاملاً جدید برای آن‌ها دارند و در بسیاری از موارد، خودرویی که رونمایی می‌شود در واقع کاملاً جدید نیست. این موضوع البته در مورد بی ام و سری ۱ جدید صدق نمی‌کند. این خودرو که در واقع نسل سوم سری ۱ محسوب می‌شود، به کل از نو طراحی و توسعه داده شده است و به لطف مهاجرت به یک پلت فرم دیفرانسیل جلو از پلت فرمی دیفرانسیل عقب تفاوت‌های زیادی با نسل قبلی‌اش دارد. البته سری ۱ جدید نخستین خودروی دیفرانسیل جلوی بی ام و نیست و قبلاً مدل‌هایی مانند مینی ون‌های سری ۲، سدان سری ۱ و مدل جدید X1 همگی دیفرانسیل جلو بوده‌اند.

نه تنها پلت فرم نسل جدید سری ۱ تفاوت‌های زیادی با نسل فعلی دارد، بلکه در طراحی خودرو نیز هم در بدنه و هم داخل کابین تغییرات زیادی را می‌توان مشاهده کرد. همانند دیگر مدل‌های اخیر بی ام و، نسل جدید سری ۱ هم از یک جلوپنجره بزرگ بهره می‌برد که دو بخش کلیوی شکل در مرکز به هم چسبیده‌اند. در نسل‌های قبلی این دو از هم جدا بودند.

برخلاف علاقه اکثریت خودروسازان مبنی بر افزایش اندازه خودرو با رونمایی نسل جدید، این خودرو در واقع از نظر طول در مقایسه با نسل قبلی‌اش ۵ میلی متر کاهش داشته است. عرض خودرو ۳۴ میلی متر بیشتر شده و ارتفاع خودرو نیز ۱۳ میلی متر افزایش نشان می‌دهد. جالب است بدانید طول بین دو محور خودرو نیز ۲۰ میلی متر کاهش یافته که قطعاً منجر به کاهش فضای پای سرنشین‌های عقب خواهد شد.

چراغ‌های جلوی جدید خودرو زیباتر از قبل شده‌اند و با ظاهر تازه‌ای که به هاچ بک کوچک بی ام و داده‌اند، قطعاً نظر خیلی‌ها را به این خودرو جلب خواهند کرد. با هزینه‌ای اضافی، می‌تواند چراغ‌های جلوی تمام LED هوشمند را برای خودرو سفارش بدهید. بسته به تریم، سپر جلو طراحی‌های مختلفی دارد و اسپرت ترین آن‌ها را روی مدل M135i xDrive خواهید یافت.

در کناره‌ها طراحی بدنه واقعاً زیباست و خط کاراکتر خودرو پایین‌تر از دستگیره درها قرار گرفته است. خط کمر صاف نسل قبلی سری ۱ در نسل جدید بالاتر رفته و از درهای جلو به سمت درهای عقب ادامه دارند. پنجره کوچک عقب خودرو یک قاب ضخیم کرومی دارد و در اطراف ستون عقب به خوبی به چشم می زند. رینگ‌های آلیاژی مختلفی برای این خودرو عرضه شده‌اند که در اندازه‌های ۱۶ تا ۱۹ اینچی قابل سفارش خواهند بود. برای نسل جدید سری ۱ برای نخستین بار شاهد عرضه آپشن سقف شیشه‌ای پانوراما هستیم که حال و هوای کابین را بسیار عوض کرده است.

چراغ‌های عقب عریض‌تر و باریک‌تر ظاهر عقب را بسیار زیبا کرده و اندکی به آئودی A3 اسپرت بک شبیه می‌باشد. به مانند چراغ‌های جلو، آپشن چراغ‌های عقب تمام LED هم وجود دارد. قطر ۹۰ میلی متر سراگزوز خودرو در مدل M135i xDrive به ترکیب دو سراگزوز ۱۰۰ میلی متری تغییر می‌کند.

به لطف استفاده از پلت فرم دیفرانسیل جلو، فضا زانو برای سرنشین‌های ردیف عقب ۳۳ میلی متر افزایش یافته و همچنین شاهد افزایش ۱۹ و ۱۳ میلی متری به ترتیب فضای سر و آرنج هستیم. نسل جدید سری ۱ همچنین به لطف افزایش فضای بار ۲۰ لیتری در مقایسه با نسل قبلی خود، خودروی بهتری برای سفر نیز محسوب می‌شود. با خواباندن صندلی‌های ردیف عقب این عدد به ۱۲۰۰ لیتر افزایش می‌یابد. به لطف افزایش ۶۷ میلی متر عرض باریک‌ترین قسمت صندوق اکنون قرار دادن و تخلیه بار به خودرو بسیار راحت‌تر شده است. از سویی دیگر آپشن در عقب الکتریکی نیز برای خودرو عرضه شده که برای سری ۱ نخستین بار شاهد عرضه‌اش هستیم.

داشبورد ترکیب طراحی آشنایی دارد که قبلاً روی مدل‌های اخیر بی ام و دیده بودیم. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو یک صفحه نمایش ۸.۸ اینچی دارد که از سیستم کنترل با اشارات دست هم پشتیبانی می‌کند. در نسخه‌های قدرتمند، اندازه صفحه نمایش به ۱۰.۲۵ اینچ افزایش یافته و در کنار آن یک صفحه کیلومتر و آمپرهای تمام دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی نیز عرضه شده است.

در زمان ورود به بازار، سری ۱ جدید با یک جفت موتور بنزینی و سه پیشرانه دیزلی قابل سفارش خواهد بود که قوی‌ترین آن‌ها موتور ۲ لیتری ارائه شده روی M135i xDrive می‌باشد. این پیشرانه با اختصاص لقب قوی‌ترین موتور ۴ سیلندر تاریخ بی ام و، ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و مانند X2 M35i، به کمک یک گیربکس ۸ دنده اتومات خروجی‌هایش را به هر دو اکسل منتقل می‌کند. این مدل قدرتمند صفر تا صد را قادر است در ۴.۸ ثانیه پر کند. از ماه نوامبر، M135i xDrive با آپشن پکیج M Performance قرار است وارد بازار شود. همان طور که انتظار می‌رفت، حداکثر سرعت به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

مدل پایه ۱۱۸i از یک موتور ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری با ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور که به کمک یک گیربکس شش دنده دستی یا هفت دنده اتومات به چرخ‌های جلو ارسال می‌شوند بهره می‌برد.

اگر به دنبال موتور دیزلی هستید، مدل ۱۱۶d از یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری با ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و امکان انتخاب بین گیربکس شش دنده دستی، ترکیب سه پدال و یک گیربکس هفت دنده اتومات برای آن وجود دارد. در مدل ۱۱۸d موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این مدل نیز آپشن گیربکس شش دنده دستی را دارد، ولی جعبه دنده اتومات آن یک دنده بیشتر داشته و هشت دنده است.

قوی‌ترین مدل دیزلی ۱۲۰d xDrive است که موتور ۲ لیتری ۴ سیلندرش ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای این مدل فقط شاهد عرضه گیربکس هشت دنده اتومات هستیم که به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو نیز می‌باشد.

شرکت بی ام و قصد دارد معرفی عمومی نسل جدید سری ۱ را ۲۵ تا ۲۷ ژوئن در مونیخ و طی مراسم #NextGen جشن بگیرد. بی ام و سری ۸ گرن کوپه نیز در این مراسم حضور خواهد داشت. نخستین حضور این خودرو در یک نمایشگاه هم اول سپتامبر و در فرانکفورت خواهد بود. زمان ورود نسل جدید سری ۱ به بازار نیز یک ماه بعد از نمایشگاه فرانکفورت قرار است اتفاق بیفتد. تحویل نخستین مدل‌های فروخته شده از اواخر سال جاری شروع خواهد شد.

منبع: Z4Car

 

انتشار تصاویر جدید از بی ام و M850i کوپه

بازسازی کانسپت بی ام و بعد از ۵۰ سال + تصاویر

چرا تویوتا برای ساخت سوپرای جدید با بی ام و وارد همکاری شد؟

مدل جدید ب ام و M5 Competiton سریع‌تر و خشمگین‌تر از همیشه آمده است

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "نسل جدید بی ام و سری ۱ رونمایی شد + تصاویر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کوروش وطن خواه
مهمان

وای چه پیشرفتی کرده پا به پای *** خودرو و *** ما پیشرفت کرده