بی ام و ix3 مدل ۲۰۲۱ حامی محیط زیست!

بروزرسانی در: جمعه 27 تیر 99 ساعت 23:04
بی ام و ix3 مدل 2021   حامی محیط زیست!

بی ام و ایکس ۳ یکی از پرفروش ترین شاسی بلند های این شرکت است. اما بالاخره وقت آن رسیده بود بی ام و برگ برنده اش را رو کند و مدل  ایکس ۳ الکتریکی را معرفی بکند.

Ix3 همان طور که انتظار می رود بر روی پلتفرم x3 ساخته می شود. اما در ظاهر خودرو می بینیم ارتفاع کمی کم تر شده است تا خودرو بیشتر مناسب فضا های شهری باشد. جلوپنجره ها دیگر مسیری برای عبور هوا نیستند چون خودروی الکتریکی هوا نمی خواهد! قسمت هایی از خودرو رنگ آبی کار شده که نشان از حامی محیط زیست بودن آن دارد!

این خودرو مجهز به یک موتور الکتریکی است که ۲۸۲ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور را به چرخ های عقب هدایت می کند. به نظر می رسد مدل چهار چرخ محرکی برای این مدل قابل سفارش نباشد. باتری های ۸۰ کیلوواتی این مدل تا ۴۶۰ کیلومتر همراه شما هستند و می توان گفت برد مسافتی مناسبی در بین رقبا است.

این خودرو می تواند در ۶.۸ ثانیه از صفر به صد برسد که در حد و اندازه x3  بنزینی است و یک پیشرفت محسوب می شود. اما متاسفانه حداکثر سرعت این خودرو هم مثل بسیاری از خودرو های الکتریکی به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. درکل از لحاظ قوای حرکتی بی ام و ix3 روی کاغذ اعداد خوبی به ما ارائه می دهد و می توان به آن امیدوار بود.

ix3 2021

در نهایت بی ام و اعلام کرده است که مدل ix3 در خط تولید این شرکت در چین یعنی کمپانی برلیانس-بی ام و ساخته خواهد شد و فعلا برنامه ای برای عرضه آن به آمریکا و کانادا ندارند. اگر این برنامه عملی شود این خودرو قرار نیست با تسلا ها و یا الکتریکی های مطرح بازار آمریکا رقابت کند و در بازار چین یکه تازی خواهد کرد. اما باید دید چینی ها حاضرند بیش از ۶۰ هزار یورو برای این خودرو پول خرج کنند یا خیر!

نویسنده: دانیال جهاندار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "بی ام و ix3 مدل ۲۰۲۱ حامی محیط زیست!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
اراس
مهمان

چینی ها اشغالهایشان را به ایران می فرستند ان وقت خودشان سوار ماشینهای با کیفیت وبا امنیت میشوند خدایا حقمان را از لکسوس سوارهای وطن بگیر که این قانون را تصویب کردند