قیمت نیسان آریا اعلام شد

بروزرسانی در: پنج شنبه 14 مهر 01 ساعت 15:34
قیمت نیسان آریا اعلام شد

کراس‌ اوور آریا در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و اکنون نیسان قیمت این خودروی برقی را اعلام کرده است. شش‌تریم از آریا با پیکربندی‌های مختلف وجود دارد. طبق اعلام نیسان، قیمت کارخانه‌ای آریا از ۴۳‌هزار و ۱۹۰دلار شروع می‌شود؛ اما هزینه مقصد هنوز اعلام نشده است. ۴۳‌هزار دلار به مشتریان یک آریا با سیستم چهارچرخ محرک با باتری ۶۳کیلووات ساعتی می‌دهد.

در تریم‌انگیج، برد رانندگی با شارژ کامل برای مدل پایه ۲۱۶مایل است و ۲۱۴اسب‌بخار قدرت دارد. نیسان در ماه مه سفارش‌های آریا را به دلیل مشکلات زنجیره تامین متوقف کرد. نیسان‌آریا در ژاپن تولید می‌شود، به این معنی که براساس محدودیت‌های جدید اعمال‌شده در راستای قانون کاهش تورم، واجد شرایط دریافت ۷‌هزار و ۵۰۰دلار اعتبار مالیاتی فدرال نخواهد بود. فروش نیسان آریا از پاییز امسال با مدل‌های دیفرانسیل جلو آغاز می‌شود. برخی از مدل‌های تمام‌چرخ محرک اوایل سال ۲۰۲۳ در دسترس خواهند بود. نیسان‌موتورز ژاپن که پیش‌تر نیز علاقه خود را به نام‌‌‌های اصیل ایرانی نشان داده بود، برای این مدل نیز نامی ایرانی انتخاب کرد.

پیش‌تر یاسوهیرو یاموچی، نماینده اجرایی نیسان‌موتورز، در مورد دلیل انتخاب نام آریا برای این خودروی الکتریکی توضیح داده بود که «برای نام‌گذاری نماد جدید نیسان به نامی نیاز داشتیم که هم منعکس‌‌‌کننده آینده درخشان این شرکت و هم گذشته پرافتخارش باشد؛ از این رو به نام قدیمی آریا برخوردیم و آن را که هر دوی این ویژگی‌‌‌ها را در خود داشت، انتخاب کردیم.» در لغت‌‌‌نامه دهخدا درباره معنی «آریا» آمده است: «آریا عنوانی است که اجداد مشترک ملل هند و ایرانی خود را به آن معرفی می‌‌‌کردند.

آریا را به معنی شریف، اصیل و مولی دانسته‌‌‌اند و نام ایران نیز از این ریشه مشتق شده است.» بنابراین نیسان‌آریا می‌‌‌تواند برای ایرانی‌‌‌ها خودرویی خاص باشد؛ زیرا با فرهنگ و اصالت آنها مرتبط است. نیسان‌موتورز ژاپن پیش‌تر نیز علاقه خود را به نام‌‌‌های ایرانی نشان داده بود که حاصل آن، انتخاب نام «قشقایی» برای یکی از شاسی‌‌‌بلندهای معروف این شرکت است. «قشقایی» یکی از ایل‌‌‌های مشهور ایرانی است که مردمانش به سختکوشی و مقاومت معروفند و نیسان نیز با توجه به همین موارد، نام قشقایی را برای شاسی‌‌‌بلند پرفروش خود برگزید. 

دنیای اقتصاد

 

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar