تاسیس کارخانه باتری توسط فورد در ترکیه

سه شنبه 24 اسفند 00 ساعت 14:05
تاسیس کارخانه باتری توسط فورد در ترکیه

تا سال ۲۰۲۶ میزان فروش سالانه ی خودروهای برقی فورد در اروپا ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی پیش بینی شده است. همچنین بر اساس همین برنامه، قرار است تا سال ۲۰۳۵ کلیه محصولات فورد در اروپا بدون آلایندگی باشند.

افزایش ظرفیت تولید خودروهای برقی فورد در اروپا از شهر کُلن Cologne آلمان و از سال ۲۰۲۳ شروع می شود و در سال ۲۰۲۴ خودروی برقی دیگر در همان شهر معرفی خواهد شد.

ظرف ۶ سال آینده میزان تولید فورد در کلن آلمان به ۱.۲ میلیون دستگاه می رسد و برای آن ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام خواهد شد.

استوارت رولی Stuart Rowley مدیر عامل فورد اروپا در باره این خبر گفته است: «بزرگترین دگردیسی در صنعت ما در ۱۰۰ سال گذشته در شرف وقوع است.»

یک یادداشت تفاهم  هم بین فورد و دو شرکت اس کی آن SK On Co کره جنوبی و کُچ ترکیه Koç Holding برای ایجاد جوینت ونچر تولید باتری خودروهای برقی به امضا رسیده است. کارخانه تولیدی حاصل از این سرمایه گذاری مشترک در نزدیکی شهر آنکارا پایتخت ترکیه احداث خواهد شد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تولیدات این کارخانه از اواسط این دهه [سال ۲۰۲۵] به بازار عرضه شوند. فورد می گوید که این جوینت ونچر حمایت حکومت ترکیه را دارد و ظرفیت آن بین ۳۰ تا ۴۵ گیگاوات ساعت در سال خواهد بود.

این تصمیم ها درست زمانی اتخاذ شده که اتحادیه اروپا هم به دنبال کاهش ردپای آلایندگی در محیط زیست است.

شاخه اجرایی کمیسیون اروپا هدفگذاری کرده است که تا سال ۲۰۲۵ آلاینده های کربنی خودروهای سواری و ون ها را به صفر برساند. ترکیه که قرار است باتری این خودروها را تأمین کند خودش هنوز عضو اتحادیه اروپا نیست.

بریتانیا هم که در اواخر ژانویه ۲۰۲۰ از اتحادیه اروپا خارج شده است تا سال ۲۰۳۰ می خواهد تولید خودروهای بنزینی و گازوئیلی را متوقف کند. از سال ۲۰۳۵ به بعد هم اجازه تردد به خودروهای سواری و ون نویی می دهد آلایندگی آنها صفر باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar