ثبت اختراع گیربکس دستی با کلاچ برقی توسط فورد

پنج شنبه 21 بهمن 00 ساعت 10:34
ثبت اختراع گیربکس دستی با کلاچ برقی توسط فورد
شرکت فورد به تازگی، گیربکس دستی با کلاچ برقی را ثبت اختراع کرد.

خودروها با دنده دستی به تدریج از خیابان ها و جاده های امریکا در حال ناپدید شدن هستند و به نظر می رسد که پدال سوم در حال پیوستن به خاطره ها است. با این حال هنوز موارد استثنا وجود دارند.

برای مثال هیوندایی دنده دستی مدرنی را ارائه کرده که نیازی به پدال کلاچ ندارد. ممکن است فورد هم به چنین موضوعی فکر کرده باشد و این را می توان از ثبت اختراع و حق انحصاری بهره برداری از سبک جدید از گیربکس دستی دریافت کرد. در این اختراع جدید فورد، پدال سوم حذف نشده اما استفاده از آن هم اجباری نیست.

کمپانی خودروسازی فورد در دسامبر ۲۰۱۸ اختراع و حق انحصاری بهره برداری از این گیربکس دستی مدرن را در دفتر نام تجاری و حق اختراع ایالات متحده ثبت کرده که نوامبر ۲۰۲۱ به طور رسمی منتشر شده است.

گیربکس دستی با کلاچ برقی

مجله «ماسل کار اند تراکس» اول بار خبر آن را منتشر کرد. نحوه کار این گیربکس دستی مدرن به این گونه است تا زمانی که راننده از پدال سوم استفاده نکند،‌ سامانه انتقال قدرت و گیربکس به طور اتومات عمل می کند اما زمانی که راننده از پدال استفاده می کند، فرامین دریافت شده از این پدال مهمتر تلقی شده و گیربکس بر اساس فرامین رسیده از پدال کلاچ عمل می کند.

حدس و گمان مجله MC&T این است که این فناوری می تواند در موستانگ مدل S650 به کار رود. البته استفاده از این فناوری در مدل های مثل برانکو هم به راحتی قابل استفاده است.

این نکته هم قابل ذکر است که هر اختراعی که به ثبت می رسد، لزوماً سر از تولید انبوه در نمی آورد.

این سامانه جدید با سیستم کلاچ هیدرولیک سنتی تفاوت فاحش دارد و بیشتر با سامانه های هیبریدی سازگاری و مطابقت بالاتری پیدا کرده است.

به هر حال باید تا محصول نسل بعد موستانگ باید صبر کرد و دید.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar