معرفی مینی ون برقی فورد E تورنئو کوریر ۲۰۲۴

چهارشنبه 27 اردیبهشت 02 ساعت 15:09
معرفی مینی ون برقی فورد E تورنئو کوریر 2024

فورد از جدیدترین محصول برقی خود با نام E تورنئو کوریر ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این مینی ون بدون آلایندگی و جمع‌وجور به احتمال زیاد به پیشرانه‌ای با ۱۳۴ اسب بخار قدرت مجهز خواهد شد.

مینی ون موردبحث که در ظاهر خود از شاسی بلندهای بازار الهام گرفته از اواخر سال ۲۰۲۴ در دسترس مشتریان اروپایی قرار خواهد گرفت. E تورنئو کوریر اساساً نسخه مسافری از E ترانزیت کوریر است که ماه پیش معرفی شد و آمریکایی‌ها از آن به عنوان خودروی ۵ نفره چندمنظوره با ابعاد جمع‌وجور و مناسب کاربری‌های شهری نام برده‌اند.

از نظر طراحی ظاهری باید گفت خودروی موردبحث بر پایه E ترانزیت کوریر شکل گرفته و برخی ویژگی‌های مشهور شاسی بلندها در آن بکار رفته‌اند. چنین ویژگی‌هایی به ویژه در تریم اکتیو حاضر در تصاویر به چشم می‌خورد که از جمله آن‌ها می‌توان رنگ سقف متفاوت با بدنه، قوس چرخ های جدید، ریل‌های سقفی و پوشش منحصربه‌فرد صندلی‌ها را نام برد. فورد E تورنئو کوریر اکتیو همچنین از فلاپ های جلو و عقب برخوردار است.

این خودرو نیز همانند E ترانزیت کوریر به دو صورت درون‌سوز و برقی عرضه خواهد شد. به لطف نوار نورانی منحصربه‌فرد و جلوپنجره کرومی فورد تشخیص دو مدل یاد شده از یکدیگر آسان خواهد بود. در داخل کابین E تورنئو کوریر همان طراحی داشبورد E ترانزیت کوریر دیده می‌شود و از جمله ویژگی‌های برجسته آن می‌توان به پانل پشت آمپرهای به اصطلاح دیجی بورد اشاره کرد که از پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال و نمایشگر مرکزی ۱۲ اینچی لمسی تشکیل می‌شود. اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم به همراه شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند نیز در دسترس هستند. در بخش عقب شاهد نصب صندلی‌هایی با توانایی تا شدن ۶۰-۴۰ هستیم. همچنین فضای بار این خودرو ۴۴ درصد بیشتر از تورنئو کوریر قبلی است و سرنشینان می‌توانند از فضای شانه و سر بیشتر سود ببرند. علاوه بر این فضاهای ذخیره‌ای بیشتری در کنسول مرکزی، فضای بار و محفظه ۴۴ لیتری بخش جلو وجود دارد.

به احتمال زیاد فورد E تورنئو کوریر جدید از قوای محرکه مشترک با E ترانزیت کوریر استفاده خواهد کرد و بنابراین پیشرانه برقی نصب شده در اکسل جلو ۱۳۴ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این قوای محرکه می‌تواند حالت رانندگی تک پدال را با حالت‌های دیگر نرمال، اکو و… همراه کند. فورد اشاره‌ای به جزئیات باتری این محصول جدید نکرده اما می‌گوید شارژ ۱۰۰ درصدی باتری با شارژر خانگی ۵.۷ ساعت طول خواهد کشید درحالی‌که استفاده از شارژر سریع برای شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصدی باتری زیر ۳۵ دقیقه طول می‌کشد. مشتریان همچنین در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانند شعاع حرکتی ۸۷ کیلومتری را به دست آورند.

نسخه بنزینی تورنئو کوریر نیز از تابستان سال جاری قابل سفارش خواهد بود و اولین نمونه‌هایش قبل از پایان سال ۲۰۲۳ به دست مشتریان خواهد رسید؛ اما نسخه برقی خودروی موردبحث از نیمه دوم سال ۲۰۲۴ راهی خط تولید خواهد شد و چند ماه بعد در بازار حاضر خواهد بود. هر دو نسخه مینی ون جدید فورد در کارخانه این برند در رومانی تولید خواهد شد یعنی جایی که پوما برقی جدید نیز قرار است مونتاژ شود. E تورنئو کوریر یکی از ۱۰ خودروی برقی فورد است که تا سال ۲۰۲۴ راهی بازار اروپا خواهند شد. شایان ذکر است احتمال عرضه چنین خودرویی در آمریکا به دلیل ابعاد کوچک آن پایین است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar