معرفی فورد F150 مدل ۲۰۲۴

پنج شنبه 23 شهریور 02 ساعت 14:36
معرفی فورد F150 مدل 2024

فیس‌لیفت فورد F150 با تغییرات ظاهری جزئی، تجهیزات استاندارد بیشتر، درب پشتی جدید و قیمتی از ۳۸,۵۶۵ دلار تا ۱۱۸,۵۹۰ دلار راهی بازار می‌شود.

فورد نسخه فیس‌لیفت F150 را برای مدل ۲۰۲۴ با ظاهر بروز شده و ویژگی‌های جدید معرفی کرده است. البته طراحی بیرونی پیکاپ کاملاً آشنا است و تشخیص تغییرات به کمی دقت نیاز دارد. در جلو، چراغ‌ها بازطراحی و نوارهای LED جدید C شکلی در گوشه آن‌ها کار شده است. طراحی جلوپنجره هنوز هم بسته به تیپ متفاوت خواهد بود اما حالا این جلوپنجره به زیبایی با چراغ‌های جلو ادغام شده و خصوصاً در نسخه ترمور با تریم نارنجی نمای جذابی را ایجاد کرده است.

در عقب، بزرگ‌ترین خبر ارائه درب پشتی جدید Pro Access است که پاسخی دیرهنگام به درهای عقب رم، شورلت و جی‌ام‌سی محسوب می‌شود. این یک درب لولا کناری ساده است که در وسط درب پشتی سنتی پیکاپ تعبیه شده و در سه مرحله ۳۷ درجه، ۷۰ درجه و ۱۰۰ درجه باز می‌شود و امکان دسترسی آسان به وسایل داخل اتاق بار را فراهم می‌کند. حتی هنگام اتصال تریلر نیز امکان باز کردن این درب تا مرحلهٔ اول ۳۷ درجه وجود خواهد داشت. البته درب Pro Access بخشی از پکیجی ۱,۶۲۰ دلاری است که در تیپ‌های پایینی XL، STX و XLT ارائه نمی‌شود.

تیپ پایهٔ F150 همچنان XL است اما در آن طرف، تیپ جدید پلاتینوم پلاس جایگزین لیمیتد به‌عنوان مدل لوکس و پرچم‌دار شده است. فورد همچنین پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 تنفس طبیعی پایه را حذف کرده و حالا موتور ۲.۷ لیتری V6 اکوبوست با ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتن متر گشتاور به پیشرانهٔ استاندارد تبدیل شده است. موتورهای ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی، ۳.۵ لیتری V6 اکوبوست و قوای محرکهٔ هیبریدی نیز همچنان بدون تغییر ارائه خواهند شد. F150 رپتور R نیز کماکان با موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ عرضه می‌شود اما فورد از افزایش قدرت آن به بیش از ۷۰۰ اسب بخار خبر داده است.

در بخش تکنولوژی، F150 مدل ۲۰۲۴ برای اولین بار به‌صورت سفارشی از هدآپ دیسپلی بهره‌مند خواهد بود. همچنین حالا تمام تیپ‌ها به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲ اینچی ارائه می‌شوند. فورد به‌صورت استاندارد ۱۰ سیستم کمک‌رانندهٔ مختلف را برای F150 جدید در نظر گرفته و نسخهٔ بهبودیافتهٔ سیستم نیمه خودران بلو کروز هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. علاوه بر این، فورد برای پیکاپ محبوب خود سیستم جدید مقابله با سرقت را هم ارائه کرده که از طریق اپلیکیشن فورد، در عرض ۳۰ ثانیه مالک را از احتمال سرقت باخبر کرده و با پلیس تماس می‌گیرد.

قیمت پایهٔ F150 مدل ۲۰۲۴ در تیپ XL تک کابین دیفرانسیل عقب از ۳۸,۵۶۵ دلار آغاز می‌شود که افزایشی ۲,۰۹۰ دلاری را نسبت به قبل نشان می‌دهد اما باید توجه داشت که این تیپ حالا با موتور قوی‌تر ۲.۷ لیتری توربو ارائه می‌شود. این موتور قبلاً یک آپشن ۱,۲۸۵ دلاری بود. گران‌ترین عضو خانوادهٔ F150 هم مدل رپتور R با قیمت ۱۱۸,۵۹۰ دلار است.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar