با سیستم تعلیق هوشمند لینکلن Aviator بیشتر آشنا شوید

سه شنبه 1 مرداد 98 ساعت 17:33
با سیستم تعلیق هوشمند لینکلن Aviator بیشتر آشنا شوید

شرکت لینکلن قصد دارد از نسل جدید شاسی بلند هفت سرنشین Aviator مدل ۲۰۲۰ تابستان امسال رونمایی کند. این خودرو تبدیل به پنجمین شاسی بلند در مجموعه محصولات لینکلن و دومین شاسی بلند گران شرکت بعد از Navigator خواهد شد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این خودرو سیستم تعلیق هوشمند آن با توانایی بررسی جاده به کمک دوربین‌ها و سنسورها و تطبیق دادن خود با شرایط و دست اندازها است. لینکلن به صورت جزئی با انتشار ویدیویی توضیحات خوبی در مورد این سیستم تعلیق ارائه کرده است.

در خودروهای لوکس، همیشه تجهیزات خاص و کابین لاکچری اهمیت فوق العاده زیادی دارد، ولی هیچ یک به مانند یک سواری بسیار نرم و راحت برای این سگمنت مهم نیست. مهندسان خودرو همیشه تلاش می‌کنند با طراحی سیستم‌های مختلف تجربه سواری راحتی را برای سرنشین‌ها ارائه کنند و با توجه به وضعیت نه چندان خوب جاده‌های امروزی، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرده است. تکنولوژی‌های مدرن به خودروها اجازه می‌دهند تا خود را با وضعیت جاده تطبیق بدهند و این موضوع خود کیفیت سواری خودروهای مجهز به چنین سیستم‌هایی را به میزان زیادی افزایش داده است.

نسل جدید این شاسی بلند لینکلن از یک سیستم تعلیق هوشمند به نام Air Glide Suspension استفاده می‌کند که با بررسی سطح جاده، بهترین کیفیت سواری ممکن را در اختیار راننده و سرنشین‌ها قرار می‌دهد. Air Glide Suspension از کمک فنرهای بادی به جای کمک فنرهای لول استفاده می‌کند که این نوع کمک فنرها بر اساس وضعیت جاده، سرعت خودرو و حالت رانندگی انتخاب شده نرم یا سفت می‌شوند.

این سیستم تعلیق هوشمند از ۱۲ سنسور مختلف در بخش‌های مختلف خودرو برای بررسی همه جانبه شرایط جاده بهره می‌برد. این سنسورها داده‌های مختلف از جمله حرکت بدنه، فرمان، شتاب و ترمزها را جمع آوری کرده و سیستم تعلیق را منطبق با آن‌ها تنظیم می‌کند. لینکلن می‌گوید این سیستم وضعیت جاده را به ازای هر ثانیه ۵۰۰ بار خوانده و می‌تواند تنظیمات سیستم تعلیق را به ازای هر ثانیه ۱۰۰ بار تغییر بدهد. به عنوان مثال، لینکلن Aviator هنگام رانندگی می‌داند چه زمانی از روی یک دست انداز عبور خواهد کرد و با نرم کردن سیستم تعلیق، تکان وارده به بدنه و کابین را کاهش می‌دهد. سیستم Road Preview که از یک دوربین نصب شده در اطراف آینه وسط بهره می‌برد تا ۱۵ متر جلوتر جاده را بررسی کرده و سیستم تعلیق هوشمند خودرو را از دست اندازهای موجود آگاه می‌کند.

خریداران نسل جدید این شاسی بلند زیبای لینکلن هنگام خرید امکان انتخاب بین دو پیشرانه ۳ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر خورجینی و ۳ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر خورجینی هیبریدی را خواهند داشت. قیمت مدل استاندارد از ۵۳ هزار دلار شروع می‌شود و شرکت قیمت پایه مدل Black Label Grand Touring را ۸۹ هزار و ۵۴۰ دلار تعیین کرده است. انتظار می‌رود این خودرو به زودی وارد نمایندگی‌های شرکت در سراسر امریکا شود.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar