تسلا: رکورد پیست نوربورگ رینگ پورشه را خواهیم زد

شنبه 30 شهریور 98 ساعت 18:01
تسلا: رکورد پیست نوربورگ رینگ پورشه را خواهیم زد

طی روزهای اخیر شایعاتی منتشر شده بود که امروز ۲۱ سپتامبر، شرکت تسلا برنامه‌های برای شکستن رکورد یک دور کامل پیست نوربورگ رینگ در سگمنت خودروهای الکتریکی دارد. ولی امروز مشخص شد که این شایعه‌ها صحت نداشته‌اند. شرکت تسلا با انتشار توییتی در توییتر رسمی خود تأیید کرده که تیم کمپانی به کالیفرنیا بازگشته تا در ماه اکتبر برای ثبت یک رکورد جدید خودروهای الکتریکی در پیست نوربورگ رینگ به آلمان بازگردد.

تسلا می‌گوید داده‌های به دست آمده از تست‌های مختلف نشان می‌دهند که مدل اس قادر به ثبت زمان یک دور کامل پیست نوربورگ رینگ در ۷ دقیقه و ۲۰ ثانیه است. این عدد تقریباً ۲۲ ثانیه سریع‌تر از زمانی است که پورشه تایکان توربو ثبت کرده و در صورتی که تسلا بتواند به ان برسد، واقعاً موفقیت بزرگی برای آن‌ها خواهد بود. البته این موضوع فعلاً در حد حرف بوده و هنوز چیزی روی پیست اثبات نشده است. به جای تلاش برای ثبت این رکورد، تسلا می‌گوید ترجیح داده روی خودرو با توجه به اطلاعات جدید را ادامه بدهد. شرکت ادعا می‌کند ممکن است بتواند بعد از اعمال برخی تغییرات زمان مذکور را ۱۵ ثانیه بیشتر کاهش و با تقریباً ۴۰ ثانیه اختلاف پورشه را شکست بدهد.

ثبت رکورد ۷ دقیقه و ۵ ثانیه‌ای توسط تسلا مدل در جهنم سبز آن را در رده پورشه ۹۱۱ جی تی ۳ آر اس قرار خواهد داد. البته این یک مدل اس عادی و ساده نیست. نسخه‌ای که هم اکنون تسلا در آلمان آزمایش می‌کند گفته می‌شود یک نمونه اولیه از نسخه‌ای قدرتمند به نام Plaid می‌باشد. این خودرو به یک پیشرانه مشکل از سه موتور مجهز شده و قدرت بسیار زیادی دارد. تصاویر جاسوسی همچنین نشان می‌دهند خودروهایی که تسلا برای ثبت رکورد استفاده می‌کند به تایرهای بسیار چسبنده میشلن مجهز شده‌اند و به منظور کاهش وزن، تمامی تجهیزات غیرضروری از روی کابین حذف شده است.

تسلا توضیحی ارائه نکرده که چرا در ماه سپتامبر قادر به ثبت رکورد نبوده است. ما اطلاع داریم که تسلا دو نمونه اولیه برای آزمایش در پیست نوربورگ رینگ فرستاده بود. چند هفته پیش تصاویر یکی از این خودروها در حالی منتشر شده که به دلیل نقص فنی کنار جاده منتظر خودروی امداد مانده بود و یک دستگاه پورشه تایکان از کنار آن عبور می‌کرد. البته علت آن موضوع علاوه بر خرابی پیشرانه می‌توانست خالی شدن باتری‌ها هم باشد. خودروهای الکتریکی در این سطح به دلیل شرایط رانندگی در سرعت‌های بالا معمولاً مصرف برق بیشتری دارند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar