تسلا متهم به بزرگ‌ نمایی توانایی خودروهای خود

دوشنبه 9 مرداد 02 ساعت 15:24
تسلا متهم به بزرگ‌ نمایی توانایی خودروهای خود

خبرگزاری رویترز در گزارشی اختصاصی تسلا را متهم کرده که درباره مسافتی که محصولاتش با هر بار شارژ حرکت می‌کند بزرگ‌نمایی کرده است. این خبرگزاری همچنین می‌گوید تسلا تیمی محرمانه تشکیل داده بود تا قرار سرویس کسانی که در این باره شکایت داشتند را لغو کند.

رویترز در گزارش اختصاصی خود با یکی از مشتریان تسلا به نام الکساندر پونسن مصاحبه کرده که در سال ۲۰۲۱ یک تسلا مدل ۳ دست دوم خریده بود. آقای پونسن می‌گوید ماشین به گفته کارخانه می‌توانست با هر بار شارژ ۳۵۳ مایل (۵۶۸ کیلومتر) حرکت کند، اما او متوجه شد که در واقعیت، مخصوصا در سرما ماشین نصف این مسافت هم نمی‌رود.

پونسن که فکر می‌کرد ماشینش مشکل دارد از تسلا برای سرویس وقت گرفت. اما تسلا برای او پیامی فرستاد که باتری از راه دور بررسی شده و ماشین مشکلی ندارد و برای همین وقت سرویس لغو می‌شود. رویترز می‌گوید این تماس از گروهی آمده که محرمانه در تسلا به شکایت‌های مشابه رسیدگی می‌کرد.

به گزارش رویترز، تسلا نرم‌افزارش را طوری طراحی کرده که وقتی باتری کاملا شارژ است مسافت را با بزرگ‌نمایی محاسبه می‌کند و وقتی شارژ از پنجاه درصد کمتر شد، محاسبه را واقعی‌تر می‌کند تا راننده در خیابان نماند. رویترز از منابعی در داخل کارخانه شنیده که دستور این کار از طرف ایلان ماسک، مدیر تسلا بوده تا راننده احساس بهتری داشته باشد.

به دنبال افزایش تعداد شکایت‌ها، تسلا در شهر لاس‌وگاس گروهی تشکیل می‌دهد که قرار سرویس کسانی که با این شکایت وقت گرفته‌اند را لغو کند. تسلا به این گروه گفته بود که هر سرویس برای کارخانه هزار دلار هزینه دارد و کار این گروه براساس تعداد قراری که لغو می‌کرده ارزیابی می‌شد. رویترز می‌گوید این گروه دیگر فعالیت نمی‌کند و این کار به هوش مصنوعی سپرده شده است.

رویترز با تسلا و ایلان ماسک تماس گرفته تا واکنش آنها را در گزارش خود منتشر کند، اما پاسخی دریافت نکرده است.

این اولین بار است که این اتهام درباره تسلا مطرح می‌شود و معلوم نیست کارخانه در طراحی نرم‌افزار خود قانون‌شکنی کرده باشد. پیش از این، ادعای کارخانه درباره سیستم خودران تسلا خبرساز شده بود که دولت آمریکا در حال بررسی این ادعا است.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar