تغییر صدای ب ام و ام۳ و ام۴ با بروزرسانی نرم‌افزار

یکشنبه 28 آذر 00 ساعت 10:59
تغییر صدای ب ام و ام3 و ام4 با بروزرسانی نرم‌افزار
ب ام و می گوید: مالکان مدل های ام۳ و ام۴ بعد از به روزرسانی نرم افزاری از تغییر صدای خودرو متعجب خواهند شد البته در این به روزرسانی قرار نیست که خودروها صدای هِلکَت Hellcat تولید کنند.

این هم یکی دیگر از شواهدی که خودروهای امروزی تا چه حد دیجیتالی شده اند. «ب ام و» به تازگی اعلام کرده است که برای خودروهای ام۳ و ام۴ آپ دیت نرم افزاری در نظر گرفته است که یکی از ویژگی های آن این است که صدای خودرو را تغییر می دهد.

البته، توجه به این موضوع مهم است که این روزآمدی نرم افزاری روی صدای اگزوز چهارتایی محصولات سری ام اثر نمی گذارد بلکه تغییرات در بلندگوهای داخل کابین است و صدای منتشر شده ساخت دست بشر یا در اصطلاح synthesized sound است.

ب ام و برای صاحبان این مدل ها توضیحاتی را منتشر کرده است و می گوید: «صاحبان مدل های ام۳ و ام۴ بعد از به روزرسانی نرم افزاری خودشان از تغییر صدای خودروی شان متعجب خواهند شد.» البته انتظار خود را هم نباید زیاد بالا ببرند و قرار نیست این به روز رسانی باعث شود که این خودروها صدای هِلکَت Hellcat (منظور صدای موتورهای مخصوص خودروهای عضلانی دوج هِلکَت) داشته باشند.

علاوه بر این، صاحبان مدل های کامپتیشن Competition که سامانه انتقال قدرت آنها ۸سرعته است،‌ هنگام تغییر دنده ها، صدای بلندتر و متفاوت تری را می شنوند. البته این موضوع خیلی سلیقه ای است برخی دوست دارند هنگام عوض شدن دنده ها هم صدای کمتری داشته باشند و هم نرم تر این اتفاق بیفتد. به هر حال در این آپ دیت، صدای تغییر دنده های اتومات واضح تر شنیده می شود.

این روزآمدی ها فقط خاص تغییر صدا نیست و موارد دیگری را هم شامل می شود، از جمله آن که منطق جدیدی برای «سامانه هشدار خروج از بین خطوط» تعریف و اجرا شده است. این تغییر منطق برای سازگاری و مطابقت بیشتر این سامانه در ترافیک های سنگین بهبود یافته است. آپ دیت جدید موارد دیگری را هم شامل می شود. برای مثال سری «اس۲۱» تلفن همراه سامسونگ، «پیکسل۶» و«۶پروی» گوگل هم در این آپ دیت با خودروی ب ام و سازگار شده و می توانند به عنوان «فاب» (سویچ از راه دور خودرو) یا در این جا «کلید دیجیتالی ب ام و» عمل کنند. موارد دیگری هم در این آپ دیت وجود دارد از جمله اَپ موسیقی «اسپاتیفای» و رادیوی «پاندورا» نیز به روز رسانی شده اند.

 پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar