برنامه جوینت ونچر تویوتا و پاناسونیک برای تولید پک باتری

بروزرسانی در: سه شنبه 15 بهمن 98 ساعت 19:57
برنامه جوینت ونچر تویوتا و پاناسونیک برای تولید پک باتری

شرکت تویوتا موتور و پاناسونیک برای راه اندازی یک جوینت ونچر به منظور تولید پک باتری خودروهای الکتریکی با هم به توافق رسیده‌اند و با توجه به افزایش تقاضای شرکت‌های خودرویی ژاپنی برای این باتری ها، از ماه آوریل امسال قصد دارند خط تولید باتری خود را راه اندازی نمایند.

در بیانیه مشترک دو کمپانی آمده که این شرکت جوینت ونچر جدید به نام Prime Planet Energy and Solutions با تولید باتری‌های خودروهای الکتریکی آن‌ها را در اختیار خودروسازها قرار خواهند داد.

شرکت کار خود را از روز اول آوریل امسال با بیش از ۵ هزار نفر کارمند و کارگر شروع می‌کند. ۵۱ درصد سهام این شرکت جوینت ونچر متعلق به تویوتا بوده و باقی در اختیار پاناسونیک قرار دارد.

شروع به کار این شرکت نشان می‌دهد ژاپنی‌ها چقدر در حال تلاش برای تبدیل شدن به بازیگری جهانی در عرصه تولید باتری خودروهای الکتریکی هستند، موضوعی که برای تولید خودروهای الکتریکی ارزان قیمت بسیار حیاتی می‌باشد.

در بیانیه مشترک تویوتا و پاناسونیک آمده: «باتری‌ها به عنوان راهکاری برای تأمین انرژی خودروها و دیگر اشکال حمل و نقل و به عنوان راه حلی برای بسیاری از مشکلات زیست محیطی انتظار می‌رود نقشی کلیدی در جامعه جهانی آینده بازی کنند.»

پاناسونیک یکی از تأمین کننده‌های اصلی باتری‌های استوانه‌ای شرکت تسلا می‌باشد، ولی این شرکت همواره در تلاش بوده تا لیست مشتریان خود را با طراحی باتری‌های مکعبی در صنعت خودرو گسترش بدهد. تسلا ماه پیش اعلام کرده بود که از شرکت چینی CATL و کمپانی کره‌ای LG Chem باتری خریداری خواهد کرد.

تویوتا که در سال ۱۹۹۷ با رونمایی پریوس هیبریدی خود را به عنوان پیشگام این بخش از صنعت خودرو مطرح کرده بود، می‌گوید قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ نصف فروش خودروهایش را مدل‌های الکتریکی سازی شده تشکیل بدهند. در همین راستا این شرکت هم در حال راه اندازی خطوط تولید باتری خود و هم پیدا کردن تأمین کننده‌های جدید می‌باشد.

این دو شرکت ژاپنی حداقل از سال ۱۹۹۶ در زمینه تحقیق و توسعه باتری با همدیگر همکاری دارند.

autoblog

منبع: Z4Car

قیمت محصولات تویوتا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar