کره جنوبی تردد خودروهای BMW را ممنوع کرد!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
کره جنوبی تردد خودروهای BMW را ممنوع کرد!

وزارت حمل و نقل کره جنوبی از روز سه شنبه رفت و آمد نزدیک به ۲۰ هزار خودرو سواری «بی‌ام و» را تحت تاثیر نگرانی‌های عمومی نسبت به وقوع آتش سوزی در پیشرانه آنها، ممنوع کرد.

این ممنوعیت رفت و آمد بعد از آن اعمال شد که طول ماه ژانویه تا ژوئیه سال جاری میلادی پیشرانه ۲۷ سواری بی ام و در خیابان‌های کره جنوبی طعمه حریق شد. واحد تولید گروه بی ام و در کره جنوبی هفته اخیر از متقاضیان خود بابت بروز این اخلال عذرخواهی کرد و اطلاعیه فراخوان ۱۰۶ هزار سواری مدل ۵۲۰دی را که پیشرانه ای دیزلی دارد، منتشر کرد.

به دنبال اعلام فراخوان گروه بی ام و، وزارت حمل و نقل کره جنوبی هم تردد ۲۰ هزار خودروی دیگر مدل ۵۲۰ دی را که هنوز موعد بررسی‌های ایمنی پیشرانه آنها از طرف شرکت اعلام نشده، ممنوع کرد.

همزمان با اعلام این ممنوعیت، کیم هیون می، وزیر حمل و نقل کره جنوبی از صاحبان خودروهای بی ام و خواست تا به منظور جلوگیری از بروز حوادث خسارتبار از اطلاعیه وزارت حمل و نقل تبعیت کنند.

با این حال آقای کیم تاکید کرد که این ممنوعیت شامل حال مالکان خودروهای دارای ایراد فنی نمی‌شود و آنها می‌توانند برای انجام بررسی فنی، خودروی خود را به مراکز فنی شرکت بی ام و برسانند. او همچنین خاطرنشان کرد که به محض اتمام بررسی‌های فنی شرکت تولید کننده، این ممنوعیت لغو خواهد شد و اعلام آن فقط برای افزایش ایمنی شهروندان بوده و قصدی مبنی بر تعریف جرم علیه آنها وجود نداشته است.

پیشتر گروه خودروسازی بی ام و آلمان علت بروز این نقص فنی را بروز مشکل در خروجی اگزوز سیستم احتراق پیشرانه این خودرو اعلام کرده بود. با این وجود دولت کره جنوبی در تدارک پیگیری حقوقی این رخداد است. به صورتی که وزیر حمل و نقل کره جنوبی خطاب به مالکان خودروهای دارای نقص فنی اعلام کرده که تا پیش از ۱۵ ماه اوت دادخواست تهیه شده دولت از طریق پست الکترونیک برای آنها ارسال خواهد شد.

گروه بی ام و طول پنج سال اخیر صادرات خود به کره جنوبی را دو برابر کرده و به رقم ۵۹ هزار و ۶۲۴ دستگاه رسانده است.

اگر چه کره جنوبی به عنوان دوازدهمین بازار خودروی جهان، بازاری کوچک برای بی ام و محسوب می‌شود اما بازار اصلی و پرسود دو شرکت خودروسازی هیوندایی و کیاموتورز محسوب می‌شود.

پیشتر هم گروه خودروسازی «بی ام و» آلمان اعلام کرده بود که ۳۲۴ هزار سواری دیزلی خود را به دنبال تشخیص نقص فنی منجر به آتش سوزی از سراسر اروپا جمع خواهد کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar