جرج کلونی نقش مالک کمپانی خودروسازی دیلورن را بازی می‌کند

چهارشنبه 21 فروردین 98 ساعت 15:10
جرج کلونی نقش مالک کمپانی خودروسازی دیلورن را بازی می‌کند

جورج کلونی در اولین بخش از قرارداد دو ساله خود با استودیو MGM روی صندلی کارگردانی فیلمی در خصوص بنیانگذار و مالک کمپانی خودروسازی دیلورن می‌نشیند.

کلونی و همکارش گرنت هسلف در کمپانی اسموک هاوس پیکچرز پاییز پیش برای تولید پروژه‌های تلویزیونی خود با پارامونت قرارداد امضا کرده بودند و اکنون خبر رسیده تا دو سال آینده تمام پروژه‌های سینمایی خود را با همکاری استودیو مترو گلدوین مه‌یر تولید می‌کنند. اولین محصول این قرارداد تازه هم فیلمی است در خصوص زندگی و فعالیت‌های جان دیلورن، مهندس و مخترع و طراح آمریکایی دنیای خودروسازی.

فیلمنامه این فیلم فعلاً بدون نام را کیت بونین می‌نویسد و کلونی علاوه بر کارگردانی، به احتمال بسیار نقش اصلی آن را ایفا می‌کند. ماجراهای فیلم بر اساس مقاله‌ای است که الکس پاپادیماس، روزنامه‌نگار پیشکسوت دسامبر سال اخیر در مجله اپیک نوشت و در آن فراز و نشیب‌های زندگی یکی از آینده‌دارترین طراحان و مهندسان صنعت خودروسازی آمریکا را روایت کرد؛ مردی که بعدها درگیر یک پرونده قاچاق کوکایین شد. دیلورین مارس ۲۰۰۵ در ۸۰ سالگی از دنیا رفت.

کلونی و هسلف پیش‌تر در اسموک‌هاوس پروژه سینمایی «شب به خیر و موفق باشید» را تولید کردند که کلونی برای آن نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی شد. فیلم برنده اسکار «آرگو»، کمدی سیاه «سابربیکن»، «هیولای پول» به کارگردانی جودی فاستر، «بحران برند ماست»، «آگوست: اوسیج کانتی» که نامزدی اسکار را برای مریل استریپ و جولیا رابرتس به ارمغان آورد، «آمریکایی» و فیلم جنگی «مردان آثار یادبود» دیگر پروژه‌های اسموک‌هاوس هستند.

زندگی دیلورن پیش‌تر دستمایه تولید فیلمی به نام «مصمم» به کارگردانی نیک هَم شده بود که در تابستان ۲۰۱۸ در بخش خارج از مسابقه هفتاد و پنجمین جشنواره ونیز به نمایش درآمد. لی پیس در نقش دیلورن، جیسن سودیکیس در نقش هافمن، جودی گریر و کوری استال نقش‌های اصلی «مصمم» را ایفا کرده‌اند.

تازه‌ترین محصول کمپانی اسموک هاوس سریال کوتاه «تبصره ۲۲» بر اساس رمانی به همین نام از جوزف هلر است که اولین قسمت آن ۱۷ می امسال از شبکه هولو در آمریکا روی آنتن می‌رود. کلونی و هسلف هر کدام دو قسمت از این سریال شش قسمتی را کارگردانی کرده‌اند و دو قسمت دیگر هم سهم آلن کوراس شده است.

همشهری

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar