جزئیاتی جدید در مورد سایبرتراک تسلا

شنبه 30 فروردین 99 ساعت 18:51
جزئیاتی جدید در مورد سایبرتراک تسلا

این روزها ایلان ماسک بار دیگر در توییتر بسیار سروصدا به پا کرده است. بعد از بحث و جدل‌های اخیر وی در مورد ونتیلاتورها، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا از شبکه اجتماعی محبوب خود برای انتشار برخی جزئیات در مورد این که سایبرتراک چگونه قرار است تنها شش ماه بعد از رونمایی‌اش در نمایشگاه خودروی لس آنجلس وارد بازار شود صحبت کرده است.

ظاهراً، یکی از طرفداران سایبرتراک و شخص ایلان ماسک در منشن های یکی از توییت های وی در مورد اخباری جدید در ارتباط با سایبرتراک با او صحبت کرده است.

ماسک در پاسخ به او گفته: «ما در حال کار روی افزایش ارتفاع سیستم تعلیق دینامیک بادی این خودرو برای بهبود توانایی‌های آفرود آن هستیم. این خودرو باید بتواند در مسابقات باجا رقبا را شکست بدهد!» وی در مورد مسابقات آفرود باجا ۱۰۰۰ صحبت کرده که همه ساله در کشور مکزیک برگزار می‌شود و ظاهراً، ایلان ماسک بسیار علاقه دارد شاهد درخشش سایبرتراک تسلا در این مسابقه باشد. ماسک قبلاً قول داده بود سیستم تعلیق بادی هوشمند سایبرتراک ارتفاعی حدوداً ۴۰ سانتی متری خواهد داشت. البته وی در توییت های قبلی‌اش به این نکته نیز اشاره کرده بود که این سیستم تعلیق هوشمند کاملاً جدید بوده و همان سیستم استفاده شده روی مدل اس یا مدل ایکس نیست. وی گفته قصد دارد هفته آینده کل سیستم را با تیم مهندسی شرکت تسلا به صورت دقیق بررسی کند.

اخبار توییتری ایلان ماسک هنوز تمام نشده است. یکی از کاربران از وی در مورد بزرگ‌ترین تغییر سایبرتراک از زمان رونمایی نسخه اولیه آن در نمایشگاه لس آنجلس پرسیده و ماسک در جواب گفته که سایبرتراک از آن موقع تاکنون تقریباً ۳ درصد کوچک‌تر شده و ارتفاع پنجره‌ها کمی کاهش داشته است.

این کاهش اندازه قطعاً به کاهش وزن نسبتاً بالای آن کمک خواهد کرد و از سوی دیگر، ظاهری اسپرت تر به خودرو خواهد بخشید. البته باید منتظر تصاویر جدید این خودرو باشیم تا بتوانیم در مورد ظاهر جدید و تغییرات آن قضاوت کنیم.

همان طور که احتمالاً می دانید، تسلا سایبرتراک در سه مدل تک تا سه موتوره در نسخه‌های دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل روانه بازار خواهد شد. مدل سه موتور آن ظرفیت پیمایشی برابر با حدوداً ۸۰۰ کیلومتر دارد، صفر تا صد را در ۲.۹ ثانیه پر می‌کند و ظرفیت بکسلش برابر با حدوداً ۳.۳ تن است.

در عین حال، ظاهراً ایلان ماسک در حال بررسی مکان‌های مختلف در مرکز آمریکا برای ساخت کارخانه‌ای جدید برای مونتاژ سایبرتراک و مدل Y است. گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که نظر وی بیشتر روی نشویل در ایالت تنسی است، ولی ایلان ماسک نیم نگاهی به شهر آستین در تگزاس و جاپلین در میزوری نیز دارد. دولت ایالت میزوری پیشنهاد کمک ۱ میلیارد دلاری به تسلا در صورت انتخاب این ایالت به عنوان محل ساخت کارخانه جدید داده است. تحویل نخستین نمونه‌های نسخه‌های دیفرانسیل عقب تسلا سایبرتراک از اواخر سال ۲۰۲۱ شروع خواهد شد و مدل‌های قوی‌تر سال ۲۰۲۲ قرار است وارد بازار شوند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar