جزئیات قیمتی نسخه‌های پلاگین هیبریدی آئودی Q5 و A8

شنبه 28 دی 98 ساعت 18:42
جزئیات قیمتی نسخه‌های پلاگین هیبریدی آئودی Q5 و A8

شرکت آئودی جزئیات قیمتی نسخه‌های پلاگین هیبریدی Q5 و A8 را برای مدل سال ۲۰۲۰ امروز اعلام کرده است. این مدل‌ها طی ماه‌های آتی قرار است در کنار یک نسخه بنزینی - الکتریکی A7 وارد بازار شوند.

Q5 به عنوان پرفروش‌ترین مدل آئودی در آمریکا قیمت پایه‌ای برابر با ۵۳ هزار و ۸۹۵ دلار با پیشرانه TFSI دارد. این قیمت متعلق به مدل پرمیوم می‌باشد. نسخه‌های پرمیوم پلاس و پرستیژ با احتساب هزینه نمایندگی به ترتیب ۵۷ هزار و ۵۹۵ و ۶۱ هزار و ۳۴۵ دلار قیمت دارند. آئودی می‌گوید در آمریکا مشتریان زیادی مجاز به استفاده از تخفیف مالیات تا ۶۷۱۲ دلاری خواهند بود که در این صورت قیمت ‌تریم های مختلف این خودرو به ترتیب به ۴۷ هزار و ۱۸۳، ۵۰ هزار و ۸۸۳ و ۵۳ هزار و ۶۳۸ دلار کاهش می‌یابد. جالب است بدانید قیمت مدل پایه Q5 از ۴۴ هزار و ۲۹۵ شروع می‌شود و مدل اسپرت تر SQ5 قیمت پایه‌ای برابر با ۵۳ هزار و ۸۹۵ دلار دارد.

جزئیات قیمتی نسخه‌های پلاگین هیبریدی آئودی Q5 و A8

روی کاغذ، آئودی Q5 با موتور TFSI رقیب بسیار خوبی برای SQ5 می‌تواند باشد. پیشرانه آن از یک موتور ۲ لیتری توربو چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی تشکیل شده و روی هم رفته ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و قادر است صفر تا صد را در ۵ ثانیه پر کند. موتور سه سیلندر شش سیلندر خورجینی SQ5 خروجی‌هایی برابر با ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور داشته و صفر تا صد را در ۵.۱ ثانیه پر می‌کند. البته که این خودرو حرفی برای گفتن در برابر ۳۲ کیلومتر ظرفیت پیمایش الکتریکی مدل هیبریدی ندارد.

همان طور که گفته شد، آئودی قیمت نسخه پلاگین هیبریدی A8 را نیز اعلام کرده است. شرکت این خودرو را فقط در یک ‌تریم با قیمت ۹۴ هزار و ۹۹۵ دلار عرضه کرده که بعد از احتساب تخفیف مالیاتی قیمت آن به ۸۸ هزار و ۲۰۰ دلار کاهش پیدا می‌کند. با این قیمت خودرو جایگاهی بین مدل پایه A8 (با قیمت ۸۶ هزار و ۱۹۵ دلار) و مدل پرچم دار S8 (با قیمت ۱۳۰ هزار و ۴۹۵ دلار) از نظر پرفورمنس و قیمتی دارد.

جزئیات قیمتی نسخه‌های پلاگین هیبریدی آئودی Q5 و A8

پیشرانه احتراق داخلی A8 پلاگین هیبریدی یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خورجینی می‌باشد. یک موتور الکتریکی نصب شده روی گیربکس مبدل گشتاور گیربکس هشت دنده اتومات خودرو خروجی‌های آن را به ۴۴۳ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش داده است. گرچه A8 هیبریدی سنگین‌تر از مدل پایه خودرو است، ولی با داشتن صفر تا صد ۴.۹ ثانیه تقریباً یک ثانیه سریع‌تر از مدل پایه می‌باشد. این خودرو همچنین حدوداً ۳۰ کیلومتر ظرفیت پیمایش الکتریکی دارد. کسانی که به دنبال پرفورمنس بهتر هستند در صورت داشتن پول بیشتر می‌توانند سراغ S8 بروند که از موتور هشت سیلندر خورجینی توربو دوقلوی خود با یک سیستم ملایم هیبریدی ۴۸ ولتی ۵۷۱ اسب بخار قدرت تولید کرده و صفر تا صد را در ۳.۸ ثانیه پر می‌کند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar