جشن تولد صد سالگی مزدا با هشت مدل تولید محدود

شنبه 16 فروردین 99 ساعت 17:37
جشن تولد صد سالگی مزدا با هشت مدل تولید محدود

شرکت مزدا در سال ۲۰۲۰ یکصد سالگی خو را جشن خواهد گرفت و برای گرامیداشت این موضوع، آن‌ها قصد دارد هشت مدل تولید محدود رترو را در کشور ژاپن روانه بازار کند. البته برخی از این مدل‌ها ممکن است وارد بازار آمریکا نیز شود.

شرکت مزدا در ابتدا قصد تولید خودرو نداشت. مزدا ابتدا یک تولید کننده چوب پنبه به نام Toyo Kogyo بود و نخستین بار سال ۱۹۳۱ و زمانی که آن‌ها یک وانت سه چرخه به نام Mazda-Go تولید کردند بود که این شرکت وارد صنعت حمل و نقل شد. R360 به عنوان اولین خودروی مزدا در سال ۱۹۶۰ رونمایی شد و یک مدل دو در چهار سرنشین با ابعادی بسیار کوچک بود و به میزان زیادی با علایق بازار ژاپن هم خوانی داشت. در طراحی مدل‌های تولید محدود جشن صد سالگی مزدا از مدل R360 الهام گرفته شده است.

جشن تولد صد سالگی مزدا با هشت مدل تولید محدود

ظاهراً این نسخه ویژه را شرکت مزدا روی خودروهای مختلف خود شامل سی ایکس ۳، سی ایکس ۳۰، سی ایکس ۵، سی ایکس ۸، مزدا ۲، مزدا ۳، مزدا ۶ و ام ایکس ۵ میاتا ارائه خواهد کرد. تمام نسخه‌های ویژه رنگ بدنه سفید داشته، البته مدل میاتا و سی ایکس ۳۰ سقف قرمز خواهند داشت. لوگوی صد سالگی که ترکیبی از لوگوی فعلی مزدا و Toyo Kogyo است روی رینگ‌ها، پشت سری‌ها و برخی جاهای دیگر نصب شده‌اند. دو رنگ سفید و قرمز یکی از ترکیباتی بود که روی مدل‌های گران قیمت R360 ارائه می‌شد.

هیچ یکی از این نسخه‌های ویژه تغییرات فنی و مکانیکی نخواهند داشت. به نظر ما اگر مزدا واقعاً می‌خواست این نسخه‌های ویژه یادآور مدل اورجینال R360 باشند، می‌بایست به عنوان مثال موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۸۱ اسب بخاری میاتا را با موتور ۰.۳۵ لیتری V Twin هوا خنک ۱۶ اسب بخاری جایگزین کند. البته این موتور باید داخل صندوق عقب نصب می‌شد.

جشن تولد صد سالگی مزدا با هشت مدل تولید محدود

فروش تمامی نسخه‌های ویژه صد سالگی مزدا در ژاپن شروع شده و تحویل آن‌ها از همین ماه شروع خواهد شد. مزدا گفته در برخی بازارها مانند انگلیس نیز این نسخه‌های ویژه را ارائه خواهد کرد، ولی هنوز معلوم نیست که آیا به دلیل بحران جهانی کرونا می‌توانیم این خودروها را در آمریکا نیز ببینیم یا نه. از ۵۰۰ دستگاه نسخه ویژه ۳۰ سالگی مزدا میاتا مدل ۲۰۱۹ فقط ۱۴۳ دستگاه در بازار آمریکا فروخته شد و بعید نیست مزدا بخواهد این هشت مدل ویژه را نیز در آمریکا بفروشد.

برای بازار بریتانیا شرکت مزدا ۱۰۰ دستگاه از خودروهای نسخه ویژه ۱۰۰ سالگی میاتا، سی ایکس ۳۰ و مزدا ۳ در نظر گرفته است. مزدا ۶ و سی ایکس ۵ نیز بعداً ممکن است در بریتانیا عرضه شوند. جزئیات قیمتی این خودروها بعداً اعلام خواهند شد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar