حراج سوپراسپرت سالین S7 پل واکر

بروزرسانی در: سه شنبه 30 خرداد 02 ساعت 14:49
حراج سوپراسپرت سالین S7 پل واکر

یک سالین S7 مدل ۲۰۰۳ با کارکرد تنها ۲۹۰۰ کیلومتر که گفته می‌شود در مجموعهٔ پل واکر بوده برای حراج گذاشته شده است.

سالین S7 با ظاهر خیره‌کننده، پیشرانهٔ ۷ لیتری V8 و گیربکس دستی، یکی از برترین سوپرکارهای آمریکایی در دههٔ ۲۰۰۰ محسوب می‌شود. حال یک نمونهٔ مدل ۲۰۰۳ از این خودرو با کارکرد تنها ۲۹۰۰ کیلومتر برای حراج گذاشته شده که ظاهراً ارتباطی با پل واکر فقید دارد. به گفتهٔ فروشنده، این سالین S7 زمانی در کلکسیون پل واکر بوده است و وی خودرو را از همان مجموعه خریده است.

سالین سه نسخهٔ مختلف از S7 تولید کرد که شامل تنفس طبیعی، توئین توربو و مسابقه‌ای می‌شد. بااین‌حال، به اعتقاد بسیاری، در کل کمتر از صد دستگاه از این سوپراسپرت جذاب آمریکایی ساخته شده است و به همین دلیل، نمونه‌های کم‌کاری مثل این حتی اگر مالک مشهوری هم نداشته باشند هم ارزش بالایی دارند. پیشرانهٔ S7 در نسخهٔ تنفس طبیعی ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

پیشرانهٔ این خودرو اما در اصل موتور ویندسور فورد است که سالین آن را به بلوک آلومینیومی، سرسیلندرهای CNC، شاتون‌های فولادی، پیستون‌های فورج‌کاری شده و… مجهز کرد. نیروی پیشرانه هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و دیفرانسیل لغزش محدود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

کابین S7 کاملاً ساده و ابتدایی به نظر می‌رسد و ویژگی‌های قابل‌ذکر آن غربیلک فرمان D شکل چرمی و صندلی‌های اسپرت هستند. در این ماشین حتی صندلی راننده هم قابل تنظیم نیست و بر اساس خواست مالک در جای خود ثابت می‌شود و صرفاً با باز کردن پیچ‌ها و قرار دادن در موقعیت جدید قابل تنظیم خواهد بود. تا لحظهٔ نگارش این مطلب، قیمت پیشنهادی برای این سالین S7 نقره‌ای‌رنگ از نیم میلیون دلار گذشته و تا پایان حراجی یک هفته فرصت مانده است. چند ماه پیش یک S7 قرمزرنگ با کارکرد ۱۱ هزار کیلومتر با قیمت ۵۵۱ هزار دلار فروخته شد و انتظار می‌رود این نمونه حتی گران‌تر به فروش برسد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar