ادامه کاهش فروش خودروهای فورد در بازار چین

شنبه 20 مهر 98 ساعت 18:11
ادامه کاهش فروش خودروهای فورد در بازار چین

فروش جولای تا سپتامبر شرکت فورد در بازار چین در حالی کاهشی ۳۰ درصدی را تجربه کرده که این خودروساز آمریکایی در دومین بازار بزرگ خود با رکود بسیار شدیدی مواجه شده است.

شرکت فورد در بیانیه‌ای اعلام کرده که طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۳۱ هزار و ۶۰ دستگاه خودرو در بازار چین فروخته است. فروش فورد در چین در سه ماهه نخست امسال ۳۵.۸ درصد و در سه ماهه دوم ۲۱.۷ درصد کاهش یافته بود.

در سه ماهه سوم، فروش این شرکت در بازار چین ۳۷.۷ درصد کاهش یافته و شاخه خودروهای لوکس آن، لینکلن نیز ۲۴.۱ درصد کاهش فروش را تجربه کرده است. به گزارش رویترز، طی ۹ ماه نخست امسال فورد ۴۲۱ هزار دستگاه خودرو در چین فروخته است.

فورد از زمانی که در اواخر سال ۲۰۱۷ اوضاع کسب و کارش در چین به هم ریخت، تاکنون موفق به بهبود اوضاع نشده است. بعد از کاهش فروش ۶ درصدی در سال ۲۰۱۷، طی سال ۲۰۱۸ فروش فورد در این کشور ۳۷ درصد کاهش پیدا کرد.

این خودروساز آمریکایی قصد دارد طی سه سال آتی در چین بیش از ۳۰ مدل جدید را وارد بازار کند که از میان بیش از یک سوم آن‌ها الکتریکی هستند. فورد همچنین گفته با استخدام کارکنان چینی سعی در بومی سازی تیم‌های مدیریتی خود خواهد داشت تا روابط خود را با شرکای چینی‌اش بهبود بخشد.

شرکت فورد طی سه ماهه سوم چند مدل جدید مختلف شامل فوکوس، اج و مدل الکتریکی تریتوری را روانه بازار چین کرده است. در چین، فورد خودروهای خود را با شریک چینی خود، شرکت چانگان و همچنین کمپانی جیانگلینگ موتورز تولید می‌کند. فورد اعلام کرده صد دارد با همکاری شرکت زوتی نسبت به فروش خودروهای ارزان قیمت در چین اقدام کند، پروژه‌ای که در حال حاضر پیشرفت چندانی در آن حاصل نشده است.

طی اقداماتی مختلف در طول چند ماه اخیر، فورد مدیری جدید برای جوینت ونچر چانگان فورد منصوب کرد و گفته که قصد دارد همکاری‌های خود با چانگان را از طریق تحقیق و توسعه، تولید و همچنین همکاری‌های بازاریابی بهبود ببخشد.

فورد همچنین قصد دارد برخی از خطوط تولید خود در چین را برای تولید مشترک محصولات برند لوکس خود لینکلن، با همکاری چانگان ارتقا بدهد.

به گزارش رویترز که با استناد به آمار فروش چانگان منتشر شده، فروش کلی جوینت ونچر فورد چانگان در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۳۳.۵ درصد کاهش داشته است.

آمار فروش کلی جنرال موتورز، به عنوان رقیب فورد در چین طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی با کاهشی ۱۷.۵ درصدی به ۶۸۹ هزار و ۵۳۱ دستگاه رسیده است.

در شرایطی که این روزها فروش جنرال موتورز و فورد در چین رو به کاهش است، سهم بازار شرکت‌های خودرویی آمریکایی از بازار چین طی هشت ماه نخست ۲۰۱۹ به ۹.۵ درصد کاهش یافته است. در دوره مشابه پارسال این رقم ۱۰.۷ درصد بوده است.

در همین دوره، سهم بازار آلمانی‌ها از بازار چین از ۲۱.۶ درصد سال ۲۰۱۸ به ۲۳.۸ درصد افزایش یافته و خودروسازهای ژاپنی نیز سهم خود را از ۱۸.۳ به ۲۱.۷ درصد افزایش داده‌اند.

برای نخستین بار از دهه ۹۰ میلادی، سال گذشته فروش خودرو در چین در مقایسه با سال قبل کاهش یافته بود و سال جاری نیز انتظار می‌رود شاهد اتفاقاتی مشابه باشیم. به عنوان مثال فروش خودرو در چین در ماه آگوست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶.۹ درصد کاهش یافته بود. مقامات چینی می گویند به احتمال زیاد بازار خودروی چین طی سه سال آینده نیز شاهد رشد منفی باشد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar