معرفی هاچ بک اشکودا فابیا RS Rally 2

شنبه 28 خرداد 01 ساعت 16:19
معرفی هاچ بک اشکودا فابیا RS Rally 2

پلتفرم مورد استفاده اشکودا فابیا RS Rally 2 همان MQB A0 بکار رفته در نسخه خیابانی بوده و تغییرات صورت گرفته گسترده هستند. انتقال قدرت از حالت دیفرانسیل جلو به چهار چرخ محرک تغییر کرده و خروجی نهایی از ۱۵۰ به ۲۹۱ اسب‌بخار رسیده است.

قلب تپنده‌ای که این عدد را در اختیار راننده قرار می‌دهد از نوع ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بوده که با استانداردهای FIA مطابقت کامل دارد و سقف گشتاورَش روی ۴۳۰ نیوتن‌متر می‌ایستد. این پیشرانه درواقع براساس بلوک ۲ لیتری TSI معروف گروه فولکس‌واگِن توسعه یافته و برای انتقال خروجی به چرخ‌ها از جعبه‌دنده ۵ سرعته ترتیبی (سکوئِنشال – Sequential) کمک می‌گیرد.

شاخه موتوراسپرت اشکودا برای هردو محور از دیفرانسیل مکانیکی استفاده کرده و کلاچِ بین محوری توسط یک واحد الکترو-هیدرولیک کنترل می‌شود. شاسی کاملاً متحول شده و رینگ‌ها ۱۵ اینچی (برای مسیرهای سنگلاخی) یا ۱۸ اینچی (برای مسیرهای آسفالت) هستند. به‌منظور مطابقت کامل با استانداردهای FIA، باک استاندارد با نمونه ۸۲.۵ لیتری از جنس نایلون و نوعی لاستیک خاص با یک لایه فوم داخلی اختصاصی برای کاهش احتمال نشت بنزین تعویض شده که هوزینگ کِولار-فایبرگلَس دارد؛ سوخت مورد استفاده هم صرفاً از نوع تجدیدپذیر ۱۰۰% سَنتتیک خواهد بود.

معرفی هاچ بک اشکودا فابیا RS Rally 2

بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، نسبت دنده‌های کوتاه‌تر، سیستم تعلیق اختصاصی هردو محور، بدنه عریض‌تر و هواکش اضافی سقف نیز بخشی دیگر از ویژگی‌های این هچبک مبارز اهل جمهوری چک را تشکیل می‌دهند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar