انتشار مشخصات اسمارت نامبر ۵

بروزرسانی در: یکشنبه 27 خرداد 03 ساعت 11:53
انتشار مشخصات اسمارت نامبر 5

جزئیات و مشخصات اولیه جدیدترین محصول اسمارت با نام نامبر ۵ منتشر شده است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین مشخصات نسخه تولیدی شاسی‌بلند برقی اسمارت نامبر ۵ را منتشر کرده است. چند ماه قبل نسخه مفهومی این خودرو در نمایشگاه پکن معرفی شد و حالا مشخصات کلیدی آن به منظور طی فرایندهای ویژه قبل از ورود به بازار در دسترس رسانه‌ها قرار گرفته است. بر این اساس، اسمارت نامبر ۵ جدید با ۴ رنگ بدنه و ۴ قوای محرکه در دسترس خواهد بود.

این شاسی‌بلند میان سایز طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۷۰۵/۱۹۲۰/۱۷۰۵ میلی‌متری دارد و فاصله بین محوری آن نیز به ۲۹۰۰ میلی‌متر می‌رسد. نامبر ۵ خودرویی ۵ در و ۵ نفره است و می‌تواند با رینگ‌های ۱۸ تا ۲۱ اینچی سفارش داده شود. وزن این خودرو به ۲۴۵۰ کیلوگرم می‌رسد و قدرت فول ترین نسخه آن نیز ۶۳۸ اسب بخار خواهد بود. قوای محرکه اسمارت نامبر ۵ به شرح زیر خواهند بود:

  • نسخه دیفرانسیل عقب، تک موتوره، ۳۳۵ اسب بخار قدرت
  • نسخه دیفرانسیل عقب، تک موتوره، ۳۵۸ اسب بخار قدرت
  • نسخه چهار چرخ محرک، دو موتوره، ۲۲۱ اسب بخار قدرت موتور جلو، ۳۵۸ اسب بخار قدرت موتور عقب، ۵۷۹ اسب بخار قدرت ترکیبی
  • نسخه چهار چرخ محرک، دو موتوره، ۲۲۱ اسب بخار قدرت موتور جلو، ۴۱۶ اسب بخار قدرت موتور عقب، ۶۳۸ اسب بخار قدرت ترکیبی

نسخه‌های دیفرانسیل عقب این خودرو به باتری‌های لیتیوم آهن فسفات مجهز هستند درحالی‌که مدل‌های چهار چرخ محرک از باتری نیکل منگنز کبالت استفاده خواهند کرد. هنوز ظرفیت باتری این مدل‌ها مشخص نشده اما حداکثر سرعت تمامی مدل‌ها به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. البته سقف سرعت مدل پرچم‌دار اندکی بیشتر و ۲۱۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. بر اساس اخبار پیشین، اسمارت نامبر ۵ از معماری ۸۰۰ ولتی و شارژ پرسرعت سود خواهد برد و بنابراین در عرض ۱۵ دقیقه می‌توان آن را کاملاً شارژ کرد. ظاهراً شعاع حرکتی این مدل‌ها به ۷۰۰ کیلومتر می‌رسد.

اسمارت نامبر ۵ از طراحی اسپرت و نسبتاً زیبایی سود می‌برد و از جمله ویژگی‌های بصری آن می‌توان به قوس چرخ‌های مشکی و خشن اشاره کرد. هنوز زمان معرفی دقیق این خودرو مشخص نیست اما انتظار می‌رود در سه‌ماهه پایانی امسال این کار انجام شود. اسمارت جوینت ونچری بین جیلی و مرسدس بنز است و تمامی محصولاتش در چین تولید می‌شوند. این شرکت همچنین در اروپا حضور دارد و در ماه می ۱۵۰۹ خودروی برقی را در آلمان به فروش رسانده است که آن را پس از ام جی به پرفروش‌ترین برند چینی تبدیل می‌کند. البته اسمارت در خود چین وضعیت خوبی ندارد و تنها حدود ۳ هزار دستگاه خودرو در ماه می فروخته که باعث می‌شود حتی بین ۵۰ برند اول جدول فروش نیز قرار نگیرد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar