اولین تصاویر از کیا EV5

چهارشنبه 25 مرداد 02 ساعت 13:03
اولین تصاویر از کیا EV5

کیا EV5 کراس‌اوور الکتریکی جدیدی است که اوایل شهریور رسماً رونمایی خواهد شد. این خودرو در چین تولید و به بازارهای جهانی صادر می‌شود.

به لطف وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، تصاویر و مشخصات کراس‌اوور الکتریکی جدید کیا EV5 پیش از رونمایی رسمی فاش شده است. این خودرو که قرار است هفته‌های آینده رونمایی شود، در چین تولید و به بازارهای جهانی صادر خواهد شد. طراحی بیرونی این کراس‌اوور کامپکت جدید کاملاً برگرفته از نسخهٔ کانسپتی است که اوایل امسال معرفی شد و صرفاً تغییراتی جزئی را تجربه کرده است. این تغییرات شامل آینه‌های جانبی سنتی بجای دوربین، درگاه بزرگ‌تر شارژ، دستگیره‌های در مخفی و تعدیل ماهرانهٔ فرم چراغ‌های جلو می‌شود.

کانسپت کیا EV5

کانسپت کیا EV5

کراس‌اوور الکتریکی جدید کیا ۴,۶۱۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۷۵ میلی‌متر عرض و ۱,۷۱۵ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۷۵۰ میلی‌متر است. این یعنی EV5 تقریباً هم‌اندازهٔ اسپرتیج خواهد بود. این ماشین با رینگ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی ارائه می‌شود اما طراحی این رینگ‌ها مشابه نمونه‌های ۲۱ اینچی است که در کانسپت دیدیم. هرچند هنوز تصاویری از داخل EV5 منتشر نشده اما انتظار می‌رود در اینجا هم از لحاظ طراحی و هم ویژگی‌های فنی از مدل بزرگ‌تر EV9 الهام گرفته باشد.

کیا EV5 بر اساس پلت‌فرم E-GMP ساخته شده است و در جلو از تعلیق مک‌فرسون و در عقب از طراحی چند اتصالی استفاده می‌کند که مشابه دیگر مدل‌های الکتریکی کیا است. طبق مشخصاتی که توسط وزارت صنعت چین منتشر شده است، این کراس‌اوور کره‌ای با یک موتور الکتریکی ارائه می‌شود که در جلو نصب شده و ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انرژی این موتور هم توسط پکیج باطری لیتیوم آهن فسفات ساخت بی‌وای‌دی تأمین می‌شود اما برد خودرو هنوز مشخص نیست. احتمالاً کیا در آینده یک نسخهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک را هم برای EV5 ارائه خواهد کرد. حداکثر سرعت نسخهٔ تک موتوره روی ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

EV5 در چین توسط جوینت ونچر کیا و Yueda تولید خواهد شد. البته با وجودی که این کراس‌اوور در چین تولید می‌شود، فقط برای عرضه در این کشور در نظر گرفته نشده است. EV5 خودرویی جهانی است و احتمالاً در آمریکای شمالی هم به فروش خواهد رسید. قرار است این خودرو رسماً در ۲۵ آگوست برابر با ۳ شهریور در نمایشگاه چنگدو رسماً رونمایی شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar