هیوندای و کیا رکورد فروش خودروهای کراس اوور را در آمریکا شکستند

یکشنبه 18 فروردین 98 ساعت 15:43
هیوندای و کیا رکورد فروش خودروهای کراس اوور را در آمریکا شکستند

هیوندای و کیاموتورز توانستند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ میلادی به رکورد بیشترین فروش خودروهای کراس آور در ایالات متحده آمریکا دست یابند.

از آنجایی که بازار ایالات متحده آمریکا برای خیلی از خودروسازان از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است، دو کمپانی کره‌ای هیوندای موتورز و کیاموتورز موفق شده‌اند که در این بازار پراهمیت، به رکورد کم سابقه‌ای در میزان فروش خودروهای کراس آور دست پیدا کنند که بدون تردید این جایگاه برای آنها بسیار حائز اهمیت است.

این دو خودروساز در حد فاصل زمانی ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری میلادی توانسته‌اند ۱۵۵ هزار و ۸۲ دستگاه خودروی کراس آور (SUV) را در ایالات متحده آمریکا به فروش برسانند که این رقم هشت درصد مجموع کل فروش آنها در سال جاری را تشکیل داده و بیشترین میزان فروش از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون به شمار می‌رود که برای آنها به ثبت رسیده است.

به طور کلی می‌توان گفت که خرید و فروش خودروهای کراس آور ۵۳.۸ درصد از مجموع کل فروش خودروهای جهان را تشکیل می‌دهد که از جمله محبوب‌ترین آنها می‌توان به هیوندای سانتافه، هیوندای کونا و کیا تلوراید اشاره کرد.

در سال‌های گذشته استقبال مشتریان بازارهای جهانی به ویژه ایالات متحده آمریکا از خودروهای کراس آور و دو دیفرانسیل افزایش بی سابقه‌ای یافته است و همین عمل هم باعث شده است که کمپانی‌های خودروسازی گوناگونی در جهان به سمت و سوی طراحی و توسعه و تولید این گونه خودروها بپردازند تا بتوانند سهم بیشتری از بازارهای فروش کشورهای گوناگون را تصاحب کرده و به خود اختصاص دهند.

بر اساس آمار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت koreaherald، استقبال جهانی از خودروهای کراس آور از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون با یک رشد و افزایش ۳۰.۹ درصدی مواجه شده است.

با اینکه بازار فروش خودرو در ایالات متحده آمریکا تحت تأثیر مسائل گوناگونی مانند کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و جنگ تجاری با چین و اروپا اندکی تضعیف شده و جای سخت و دشواری برای رقابت و شکوفایی خودروسازان خارجی به شمار می‌رود، همچنان دو کمپانی کره‌ای هیوندای و کیاموتورز موفق شدند که عملکرد موفقیت آمیزی را به نام خود به ثبت برسانند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar