معرفی مرسدس بنز G63 برابوس ۶ چرخ XLP 900

دوشنبه 12 تیر 02 ساعت 09:42
معرفی مرسدس بنز G63 برابوس 6 چرخ XLP 900

برابوس در جدیدترین محصول خود، مرسدس AMG G63 را به پیکاپ ۶ چرخ محرک ۹۰۰ اسب بخار تبدیل کرده است. قیمت مدل‌های مختلف این خودروی سه دیفرانسیل، بیش از یک میلیون دلار خواهد بود.

خودروهای ۶ چرخ محرک، پدیده‌ای نسبتا جدید برای شاسی‌بلندهای لوکس قرن ۲۱ هستند. این سبک طراحی، سال ۲۰۰۷ به سفارش ارتش اتریش روی مرسدس AMG G63 اجرا شد و سال ۲۰۱۳ به عنوان محصول تجاری برای فروش عمومی، شکل گرفت. مرسدس AMG G 63 6×۶ تا سال ۲۰۱۵ توسط یک شرکت تیونینگ اتریشی به نام مگنا استیر تولید می‌شد؛ اما طی سال‌های با برندهای دیگر نیز به بازار جهانی رسید.

جدیدترین مرسدس G63 برابوس ۶ چرخ در دو مدل به نام‌های  XLP 800 6×۶ ادونچر و XLP 900 6×۶ سوپربلک تولید می‌شود. اعداد ۸۰۰ و ۹۰۰ طبیعتا قدرت تولیدی این‌خودروها برحسب اسب بخار را نشان می‌دهند، اما تفاوت‌هایی در طراحی بدنه نیز دارند.

مدل ارزان‌تر، ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵/۸ ثانیه ارائه می‌دهد. نهایت سرعت XLP 800 محدود شده به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است. مدل استاندارد AMG G 63 از موتور ۴ لیتر V8 توئین‌توربوشارژ، ۵۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌گیرد.

در کمال تعجب، پیشرانه‌ی XLP900 مشابه G63 استاندارد نیست و ۵۰۰ سی‌سی حجم بیشتر دارد. طبیعتا سرسیلندر، پیستون‌ها و قطعات مهم در موتور این خودرو با نمونه‌ی ساخت برابوس عوض شده‌اند. توربوشارژرهای مخصوص، قدرت این مدل را به ۹۰۰ اسب بخار با نهایت گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن‌متر رسانده‌اند؛ اما به دلایل فنی، گشتاور خودرو محدود به ۱۰۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود. نهایت سرعت نیز مشابه XLP800 محدود به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است.

مهندسان برابوس، علاوه‌بر اعمال تغییرات گسترده بر توربوشارژرها، انژکتور، سیستم خنک‌کننده، گیربکس و بسیاری دیگر قطعات مرتبط با پیشرانه، تعلیق و فنربندی   G63را متحول کرده‌اند تا هماهنگی با سه دیفرانسیل و ۶ چرخ محرک حاصل شود. هر سه اکسل خودرو، عملکرد مستقل دارند و کیفیت رانندگی عالی در مسیرهای خارج جاده فراهم می‌کنند.

چرخ‌های ۲۲ اینچ ساخت برابوس با طرح کلاسیک و رنگ سیاه، روی XLP800 و XLP900 نصب می‌شوند. سپرهای سفارشی، وینچ و ادوات فیبرکربن بدنه نیز مخصوص این خودروها طراحی شده‌اند. ظاهرا XLP800 در دو رنگ سیاه و سفید تولید می‌شود اما XLP900 بدنه‌ی سیاه و جزئیات قرمز خواهد داشت. دیگر تفاوت جالب این پیکاپ‌ها با G63 استاندارد، ۴۷ سانتی‌متر فاصله‌ی کف خودرو تا سطح زمین است.

در کمال تعجب، پیشرانه‌ی XLP900 مشابه G63 استاندارد نیست و ۵۰۰ سی‌سی حجم بیشتر دارد. طبیعتا سرسیلندر، پیستون‌ها و قطعات مهم در موتور این خودرو با نمونه‌ی اسخت برابوس عوض شده‌اند. توربوشارژرهای مخصوص، قدرت این مدل را به ۹۰۰ اسب بخار با نهایت گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن‌متر رسانده‌اند؛ اما به دلایل فنی، گشتاور خودرو محدود به ۱۰۵۰ نیوتن‌متر خواهد بود. نهایت سرعت نیز مشابه XLP800 محدود به ۲۱۰ کیلومتر برساعت است.

کابین پیکاپ‌های ۶ چرخ برابوس، سرشار از ادوات فیبرکربن خواهد بود. متریال اصلی داشبورد و صندلی‌ها، چرم سیاه موندیال است که داخل تودری‌ها و سقف نیز دیده می‌شود. سایه‌روشن خاکستری تیره با جزئیات قرمز نیز در قسمت‌های مختلف اتاق وجود دارد.

برابوس از هم‌اکنو دریافت سفارش برای XLP800 را آغاز کرده است. شروع قیمت برای این پیکاپ سه دیفرانسیل، ۱/۲ میلیون دلار خواهد بود. هزینه خرید XLP900 حدود ۱۰۰ هزار دلار گران‌تر از XLP800 است.

 

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar