معرفی مرسدس بنز EQA

جمعه 3 شهریور 02 ساعت 14:38
معرفی مرسدس بنز EQA

مرسدس بنز EQA با بهبودهای مختلفی در تکنولوژی، آیرودینامیک و سیستم‌های ایمنی و افزایش شعاع حرکتی به بازار عرضه خواهد شد.

مرسدس بنز کوچک‌ترین کراس‌اوور الکتریکی خود یعنی EQA را فیس‌لیفت کرده تا توانایی رقابت آن در این بخش شلوغ حفظ شود. EQA مدل ۲۰۲۴ در جلو با پانل جلوپنجرهٔ جدید با الگوی ستاره‌ای مرسدس، نوار LED که چراغ‌های جلو را به هم متصل می‌کند و بهینه‌سازی سپر برای بهبود آیرودینامیک، نمای ساده‌تری پیدا کرده است. در عقب نیز چراغ‌ها مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و گرافیک سه‌بعدی پیدا کرده‌اند. این تغییرات ظاهر EQA را به شاسی‌بلندهای برقی بزرگ‌تر مرسدس مثل EQE و EQS نزدیک‌تر کرده‌اند.

در داخل این کراس‌اوور الکتریکی هم شاهد غربیلک فرمان سه پرهٔ جدید با کنترل‌های خازنی، تریم‌های تزئینی بروز شدهٔ روی داشبورد، ستاره‌های سه‌پر روی پانل درها و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر هستیم. این نمایشگر که ۱۰ اینچی است، جدیدترین نسخهٔ سیستم MBUX را ارائه می‌کند. نمایشگرهای EQA را می‌توان در سه سبک مختلف بنام‌های ظریف، اسپرت و کلاسیک تنظیم کرد درحالی‌که به گفتهٔ مرسدس، سیستم تشخیص صدا هم حالا ارتقاء پیدا کرده است.

اما تغییری که احتمالاً بیشتر توجه خریداران را جلب خواهد کرد، بهبود راندمان خودرو است که شعاع حرکتی را افزایش می‌دهد. به لطف بهبود آیرودینامیک، لاستیک‌های جدید با مقاومت غلتشی کمتر و حالت جدیدی بنام «حداکثر کردن برد» که عملکردهای بدون استفاده مثل نمایشگر یا تهویه مطبوع را خاموش می‌کند، برد نسخهٔ EQA250+ حالا به ۵۶۰ کیلومتر رسیده است.

قوای محرکهٔ خودرو اما تغییری نداشته و EQA همچنان با دو پکیج باطری مختلف ارائه می‌شود. پکیج اول ۶۶.۵ کیلووات ساعتی در مدل‌های EQA250، EQA300 4Matic و EQA350 4Matic و پکیج دوم ۷۰.۵ کیلووات ساعتی در نسخهٔ دوربرد EQA250+ است. هر دو نوع باطری از قابلیت شارژ سریع حداکثر ۱۰۰ کیلوواتی برخوردار هستند. دو مدل EQA250 و EQA250+ تک موتوره و محرک جلو هستند و ۱۸۸ اسب بخار قدرت دارند درحالی‌که مدل‌های چهارچرخ محرک EQA300 4Matic و EQA350 4Matic به دو موتور مجهز هستند و به ترتیب ۲۲۵ و ۲۸۸ اسب بخار قدرت دارند.

مرسدس بنز همچنین سیستم‌های کمک‌رانندهٔ EQA مدل ۲۰۲۴ را هم با دوربین‌های جدید بهبود داده است. خریدارانی که پکیج کمک‌راننده را سفارش دهند نیز از سیستم‌های ارتقاءیافتهٔ جدیدی مثل دستیار فعال حفظ حرکت میان خطوط بهره‌مند می‌شوند که برای اصلاح مسیر خودرو بجای ESP از فرمان استفاده می‌کند و عملکرد بهتری خواهد داشت. فیس‌لیفت مرسدس بنز EQA از پاییز پیش رو در اروپا قابل خریداری خواهد بود و تحویل آن از اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. مثل قبل، این خودرو در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar