معرفی بی وای دی دلفین آنر ادیشن ۲۰۲۴

بروزرسانی در: شنبه 5 اسفند 02 ساعت 11:01
معرفی بی وای دی دلفین آنر ادیشن 2024

شرکت بی وای دی نسخه جدید آنر ادیشن دلفین ۲۰۲۴ را با قیمت حدود ۱۴ هزار دلار در کشور چین عرضه کرد.

هاچبک جدید دلفین آنر ادیشن از موتور برقی با قدرت ۹۴ اسب بخار سود می‌برد و با یک‌بار شارژ مسافت ۴۲۰ کیلومتری را طی می‌کند. همچنین نسخه دیگری از این خودرو با باتری کوچک‌تر و برد ۳۰۲ کیلومتری وجود دارد که البته با قیمت کمتری عرضه خواهد شد. در حال حاضر قیمت نسخه پایه دلفین ۲۰۲۴ از حدود ۱۴ هزار دلار شروع می‌شود که ۴.۷ درصد کمتر از مدل سال قبل است. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کرده‌ایم، چینی‌ها جنگ قیمتی با خودروهای بنزینی را کلید زده‌اند و دلفین یکی از سربازان ارزشمند بی وای دی در این پیکار است.

استایل کلی بی وای دی دلفین آنر ادیشن تغییر زیادی نسبت به مدل‌های استاندارد ندارد و تنها تغییر آن را می‌توان رنگ جدید بدنه و طراحی متفاوت رینگ‌ها دانست. ابعاد این خودرو نیز تغییری نکرده و بنابراین طول/عرض/ارتفاع خودرو به ۴۱۲۵/۱۷۷۰/۱۵۷۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری به ۲۷۰۰ میلی‌متر می‌رسد. برای مقایسه باید گفت دلفین ۱۵۹ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۱۹ میلی‌متر کم‌عرض تر و ۷۹ میلی‌متر بلندتر از فولکس‌واگن گلف است.

داخل کابین این خودرو نیز زبان طراحی مشترک با مدل سال قبل را مشاهده می‌کنیم هرچند برخی موارد بهبود یافته‌اند. این هاچبک بدون آلایندگی از صندلی‌های جلوی تهویه دار، پد شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند و درگاه شارژ جدید تایپ C سود می‌برد. دلفین آنر ادیشن ۲۰۲۴ همچنین دارای شیشه‌های عقب دودی و سیستم ETC است که به رانندگان اجازه پرداخت خودکار عوارض جاده‌ای را بدون توقف می‌دهد. دیگر ویژگی‌های هاچبک بی وای دی شامل نمایشگر قابل چرخش ۱۲.۸ اینچی و نمایشگر ۵ اینچی کوچک پشت آمپرها خواهند بود.

یکی از بزرگ‌ترین بهبودهای دلفین آنر ادیشن را می‌توان سیستم تعلیق عقب آن دانست که از نوع مستقل است تا مشابه مدل اروپایی باشد. قبل مالکان زیادی درباره عدم راحتی سواری خودرو گلایه کرده بودند و چینی‌ها این بازخوردها را دریافت کرده و مشکلات را رفع کرده‌اند. دیگر بهبود خودرو در بخش قوای محرکه رخ داده و اگرچه همچنان دو موتور برقی با قدرت‌های ۹۴ و ۱۷۴ اسب بخار قابل انتخاب هستند اما هم‌اکنون می‌توان دو باتری LFP را انتخاب کرد. اولین باتری با ظرفیت ۳۲ کیلووات ساعت شعاع حرکتی ۳۰۲ کیلومتری را فراهم می‌کند درحالی‌که باتری ۴۵ کیلووات ساعتی با یک‌بار شارژ برد ۴۰۰ تا ۴۲۰ کیلومتری را در اختیار راننده خواهد گذاشت. در آینده باتری ۶۰ کیلووات ساعتی با شعاع حرکتی ۵۲۰ کیلومتری نیز عرضه خواهد شد. بی وای دی دلفین آنر ادیشن ۲۰۲۴ در چهار تیپ عرضه می‌شود که مشخصات آن‌ها به شرح زیر است:

  • ویتالیتی با قیمت حدود ۱۴ هزار دلار: موتور ۹۴ اسب بخاری، باتری ۳۲ کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی ۳۰۲ کیلومتری
  • فری با قیمت حدود ۱۶ هزار دلار: موتور ۹۴ اسب بخاری، باتری ۴۵ کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی ۴۲۰ کیلومتری
  • فشیون با قیمت حدود ۱۷ هزار دلار: موتور ۹۴ اسب بخاری، باتری ۴۵ کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی ۴۲۰ کیلومتری
  • نایت با قیمت حدود ۱۸ هزار دلار: موتور ۱۷۴ اسب بخاری، باتری ۴۵ کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری

خودروی موردبحث به لطف استفاده از باتری کوچک‌تر قیمت ارزان‌تری دارد و همان‌طور که گفته شد این استراتژی جدید بی وای دی برای رقابت با خودروهای درون‌سوز است. چینی‌ها تولید خودروهای بنزینی در سال ۲۰۲۲ را متوقف کرده‌اند و مؤسس بی وای دی قبلاً اظهار داشته سهم خودروهای برقی از بازار چین در پایان سال جاری به حدود ۵۰ درصد خواهد رسید. البته این به‌روزرسانی به دلفین کمک خواهد کرد تا با دست پر به مصاف رقبایی همچون وولینگ بینگو و بائوجون یوندو برود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar