معرفی آلپاین A110 R تورینی جدید

بروزرسانی در: شنبه 18 آذر 02 ساعت 10:33
معرفی آلپاین A110 R تورینی جدید

شرکت آلپاین از جدیدترین نسخه سفارشی A110 R با نام تورینی و قیمت حدود ۱۱۴ هزار دلار رونمایی کرد.

از حدود هفت سال پیش تاکنون شاهد معرفی نسخه‌های سفارشی گوناگونی از خودروی آلپاین A110 بوده‌ایم و حالا نوبت به نسخه‌ای جدید با پسوند تورینی رسیده است. این خودرو جایگزین ارزان‌قیمت‌تری برای نسخه فول و پرچم‌دار R خواهد بود. تفاوت بین دو خودرو به نبود رینگ‌های فیبر کربنی مربوط می‌شود. A110 R تورینی جدید بجای رینگ‌های یاد شده از نمونه‌های ۱۸ اینچی آلیاژی با ظاهر مشکی مات استفاده می‌کند. البته خریداران نباید تصور کنند با خودروی ارزان‌قیمتی روبرو هستند.

جدیدترین نسخه از آلپاین A110 R تورینی در فرانسه قیمت حدود ۱۱۴ هزار دلاری دارد درصورتی‌که مدل فول R با قیمت حدود ۱۲۱ هزار دلار عرضه می‌شود. مدل تورینی همان پیشرانه ۱.۸ لیتری استاندارد را حفظ کرده و ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد. خروجی این پیشرانه مخصوصاً با توجه به قیمت خودرو خیلی به چشم نمی‌آید اما وزن پایین A110 R که تقریباً به اندازه مزدا میاتاست بر جذابیت‌های آن می‌افزاید.

رینگ‌های فیبر کربنی مدل فول A110 R حدود ۳۴ کیلوگرم سبک‌تر از رینگ‌های آلیاژی هستند و باعث می‌شوند وزن خودرو به ۱۰۸۲ کیلوگرم برسد. البته نسخه تورینی موردبحث ما همچنان به کاپوت جلو، پوشش پیشرانه، بال عقب و دیفیوزر کربنی سایر مدل‌ها مجهز است. درصورتی‌که خواهان راندن یکی از نسخه‌های آلپین A110 باشید نیازی به پرداخت ارقام بالا نیست چراکه قیمت مدل پایه از حدود ۷۰ هزار دلار شروع می‌شود و یک پله بالاتر مدل GT با قیمت ۸۲ هزار دلار قرار دارد. نسخه S این خودرو هم با ۸۴ هزار دلار در دسترس خواهد بود

اگرچه قیمت محصول پیشرانه وسط آلپین بالاست اما تقاضا برای آن افت نکرده و حتی بیشتر نیز شده است. در واقع این خودرو در سال ۲۰۲۲ رکورد فروش جدیدی ثبت کرد و بنظر می‌رسد در سال جاری حتی عملکرد بهتری نیز داشته باشد. آلپین به منظور پاسخگویی به نیازهای خریداران، کارخانه خود را با ظرفیت کامل بکار گرفته است. اگرچه A110 تاکنون در آمریکا عرضه نشده اما رنو در حال گفت‌وگو با بزرگ‌ترین گروه نمایندگی خودرویی در آمریکا یعنی اتو نیشن جهت عرضه این محصول اسپرت است. مدیر رنو گفته حتی در صورت عدم توافق با این گروه نیز فرانسوی‌ها به دنبال راه‌های دیگری جهت عرضه A110 در آمریکا خواهند بود. در همین اثنا تصاویر جاسوسی نسخه داغ‌تر A110 که قرار است بالاتر از نسخه R قرار گیرد منتشر شده است. پروتوتایپ این خودرو در نوربرگ رینگ از پکیج آیرودینامیک گیرایی سود می‌برد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar