دومین خودرو از سری اوشن بی‌ وای‌ دی در راه بازار خودرو

چهارشنبه 27 بهمن 00 ساعت 12:44
دومین خودرو از سری اوشن بی‌ وای‌ دی در راه بازار خودرو
به تازگی تصاویر جاسوسی از یک خودروی استتار شده بی وای دی ثبت شده است که نشان می‌دهد این شرکت دومین خودرو از سری اوشن را پس از دلفین راهی بازار خواهد کرد.

سری اوشن بی وای دی مجموعه ای از خودروهای جدید این خودروساز چینی است که با هدف جدب مخاطبان جوان با خودرویی به نام بی وای دی دلفین معرفی شد.

اوشن که اواخر سال گذشته به بازار عرضه شد، خودرویی هاچبک با طراحی جالب توجه و اسپرت به شمار می‌رفت که در مدل پایه ۹۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۱ کیلومتر برد داشت.نسخه برتر دلفین اما با توان ۱۷۷ اسب بخار و قدرت پیمایش ۴۰۱ کیلومتری قابل سفارش است.
تصاویر جاسوسی جدید نشان می دهد که بی وای دی یک سدان جدید از این سری را به زودی راهی بازار خواهد کرد.این سدان جدید سایز متوسط که قرار است تا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به بازار عرضه شود از یک طراحی سنتی با کاپوت ساده و صندوق بلتدتر برخوردار است.

در اصل باید گفت که سدان بی وای دی Seal نسخه تولیدی از طرح تحقیقاتی بی وای دی اوشن ایکس است که در سپتامبر سال ۲۰۲۱ رونمایی شده بود.
بر اساس اطلاعات موجود، سدان بی وای دی Seal در دو نسخه تک موتوره و دوموتوره راهی بازار خواهد شد. حداکثر برد ۱۰۰۰ کیلومتر، ۵ دقیقه شارژ برای ۱۵۰ کیلومتر پیمایش و ۰ تا ۱۰۰ در ۲.۹ ثانیه برای نسخه دو موتوره اطلاعاتی است که در زمان معرفی این پلتفرم جدید اعلام شده بود.

 

سدان بی وای دی Seal بر پایه پلتفرم BYD 'e-platform 3.0' تولید می‌شود که جدیدترین پلتفرم برای خودروهای برقی است.

در این پلتفرم باتری ها در ساختار قاب خودرو ادغام شده که بنابه گفته بی وای دی نه تنها استحکام بیشتری برای خودرو ایجاد می کند بلکه فضای بیشتری نیز در داخل کابین فراهم خواهد کرد.

بی وای دی Seal

بی وای دی Seal

این خودرو به خوبی استتار شده اما می توان دید که از یک سقف بزرگ شیشه ای و صندلی های جلوی اسپرت برخوردار است.

بی وای دی از جمله برترین خودروسازان چینی در بازار جهانی است که در ایران نیز محصولات آن با نمایندگی کارمانیا عرضه شده بود.این برند پس از اعمال تحریم های صنعت خودرو ناگزیر به ترک ایران شد اما از سال گذشته و با قوت گرفتن رفع تحریم های صنعت خودروی ایران،اخبار و تصاویری از حضور مجدد این برند با خودروی تانگ در ایران منتشر شده است.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar