رونمایی آکورا اینتگرا تایپ S مدل HRC

بروزرسانی در: جمعه 26 مرداد 03 ساعت 14:42
رونمایی آکورا اینتگرا تایپ S مدل HRC

آکورا با نسخه‌ی HRC اینتگرا تایپ S نگاه ویژه به بازار سدان‌های کامپکت و اسپرت داشته است. این محصول با کیت بدنه اختصاصی و تجهیزات مخصوص پیست تولید می‌شود.

در دنیای خودروهای اسپرت با ابعاد کوچک، خودروهای مشهوری مثل فولکس واگن گلف R و هوندا سیویک تایپ R وجود دارند. طی سال‌های اخیر، آکورا اینتگرا نیز به عنوان نسخه‌ی لوکس هوندا سیویک، وارد این کلاس شده است.

اینتگرا در مدل پایه از موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. این نمونه همراه گیربکس دستی یا اتوماتیک CVT در زمان ۷ تا ۸  ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. اینتگرا تایپ S با موتور ۲ لیتر توربوشارژ ۳۲۰ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن‌متر نیز تولید می‌شود تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵ ثانیه فراهم کند.

بخش مسابقه ای هوندا با نام HRC،  آکورا اینتگرا تایپ S را ارتقا داده است. نمونه اولیه Integra Type S HRC در هفته خودروی مونتری به نمایش درمی‌آید و البته تفاوت‌های جالبی با نسخه استاندارد خواهد داشت. اسپویلر جدید، حفره‌های بزرگ در کاپوت و یک بال بزرگ قابل تنظیم در عقب وجود دارد. این کیت هم نیروی رو به پایین و هم پایداری در سرعت‌ بالا را بهبود می‌بخشد.

کاپوت فیبر کربنی همراه صندلی های اسپرت ریکارو در جلو و حذف صندلی عقب، جمعا ۹۰ کیلوگرم کاهش وزن بهHRC  هدیه می‌کنند که قطعا نکته مهم برای خودروهای اسپرت می‌شود. به جای صندلی های ردیف دوم، تجهیزات محافظ اتاق و تقویت‌کننده شاسی نصب شده است. اینترکولر بزرگ‌تر، خنک‌کننده روغن، اگزوز‌های ویژه با کاهش ارتفاع سیستم تعلیق و تایرهای پیرلی P زیرو دیگر نکات جالب این خودروی هستند.

از نظر تجاری، نسخه‌ی HRC همان اینتگرا تایپ S همراه تجهیزات اضافی است و خریدار آکورا می‌تواند با پرداخت پول بیشتر، مالک آن شود. اطلاعات از عملکرد فنی این خودروی در شتاب و سرعت هنوز مشخص نیست. در بازار جهانی، آستانه قیمت ۳۵ هزار دلار برای اینتگرا وجود دارد و نسخه‌ی S به قیمت ۵۴ هزار دلار فروخته می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar