رونمایی آکورا TLX فیس لیفت ۲۰۲۴

جمعه 12 آبان 02 ساعت 16:59
رونمایی آکورا TLX فیس لیفت 2024

شرکت آکورا از نسخه فیس لیفت TLX مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این خودرو از تجهیزات استاندارد بیشتر و کابینی آرام‌تر سود می‌برد.

نسل فعلی TLX از سال ۲۰۲۱ در بازار حضور دارد و طبیعی است که ژاپنی‌ها نسخه فیس لیفت آن را معرفی کنند. البته فقط طرفداران دو آتشه آکورا خواهند توانست تغییرات ظاهری TLX مدل ۲۰۲۴ را تشخیص دهند چراکه این برند ژاپنی عمده تمرکز خود را صرف اضافه کردن تجهیزات استاندارد به سدان لوکس خود و افزایش رفاه کابین کرده است.

در آغاز باید گفت آکورا TLX فیس لیفت در سه نسخه دیفرانسیل جلوی تکنولوژی، چهار چرخ محرک A-Spec و پرچم‌دار تایپ S عرضه خواهد شد و به این ترتیب دیگر خبری از مدل پایه نیست. همچنین دیگر امکان سفارش سیستم چهار چرخ محرک این برند در نسخه تکنولوژی وجود ندارد. متأسفانه مدل ادونس TLX نیز حذف شده است. البته آکورا ویژگی‌های پرطرفداری همچون صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی پریمیوم ELS و نورپردازی داخلی را به‌صورت استاندارد عرضه می‌کند. همچنین سیستم چهار چرخ محرک نیز بدون دریافت هزینه بیشتر در مدل A-Spec ارائه شده است.

TLX فیس لیفت همچنین از نسخه ارتقا یافته بسته ایمنی آکورا واچ سود می‌برد. در حال حاضر دوربین جلوی نصب شده در شیشه جلو میدان دید ۹۰ درجه‌ای دارد و رادار موج میلی‌متری جلوپنجره نیز ۱۲۰ درجه را پوشش می‌دهد. به این ترتیب تشخیص تصادفات بهبود یافته و توانایی سیستم در تشخیص عابران پیاده، دوچرخه‌سواران، علائم جاده و… بیشتر می‌شود. سیستم تشخیص نقاط کور نیز محدوده بیشتری را پوشش می‌دهد. بنا به گفته آکورا، مشتریان خواهان کابینی آرام‌تر بوده‌اند و به همین خاطر در TLX A-Spec مدل ۲۰۲۴ از شیشه‌های آکوستیک در جلو، کف‌پوش ضخیم‌تر و ایزولاسیون بیشتر ستون‌ها و درب‌ها استفاده شده است. این نسخه از خودرو همچنین دارای سیستم لغو صدای مزاحم فعال است که باعث آرامش هرچه بیشتر در کابین می‌شود. همین بهبودها در مدل تایپ S نیز وجود دارد.

تمامی نسخه‌های آکورا TLX فیس لیفت به جلوپنجره‌ای با طراحی بدون فریم مجهز شده‌اند و بنابراین طرح الماس پنج‌ضلعی آن جلوه دیگری یافته است. همچون گذشته مدل‌های تکنولوژی و A-Spec از رینگ‌های ۱۹ اینچی استفاده می‌کنند هرچند ظاهر رینگ‌ها متفاوت است. مدل A-Spec همچنین در بخش عقب از دو خروجی اگزوز گرد مشابه تایپ S استفاده می‌کند. خود مدل تایپ S هم به جلوپنجره بدون فریم مجهز شده اما تریم داخلی آن گیراتر به نظر می‌رسد. رینگ‌های ۲۰ اینچی استاندارد با ظاهر مشکی نیز جزو دیگر ویژگی‌های این مدل هستند.

نسخه فیس لیفت TLX با دو رنگ جدید کربن متالیک در تریم تکنولوژی و خاکستری صدفی در مدل‌های A-Spec و تایپ S قابل انتخاب است که این رنگ خاکستری تقریباً شبیه رنگ ناردو ارائه شده توسط برخی خودروسازان مشهور است. آکورا فعلاً جزئیات قیمتی این خودرو را منتشر نکرده اما گفته می‌شود قیمت TLX فیس لیفت افزایش خواهد یافت. بد نیست بدانید بهای TLX تکنولوژی مدل ۲۰۲۳ از حدود ۴۵ هزار دلار شروع می‌شود درحالی‌که برای مدل A-Spec و تایپ S مدل ۲۰۲۳ باید به ترتیب ۵۰ و ۵۷ هزار دلار پرداخت کرد. سدان لوکس آکورا از چند ماه آینده در دسترس خریداران خواهد بود و رقابت سختی را با خودروهایی همچون بی ام و سری ۳ و لکسوس IS خواهد داشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar