رونمایی از سوبارو ایمپرزا مدل ۲۰۲۰ با تکنولوژی‌های جدید

شنبه 13 مهر 98 ساعت 18:38
رونمایی از سوبارو ایمپرزا مدل 2020 با تکنولوژی‌های جدید

ما اخیراً نسخه ویژه بازار ژاپن خودروی سوبارو ایمپرزا مدل ۲۰۲۰ را دیدیم و اکنون، شرکت از نسخه ویژه بازار آمریکای آن رونمایی کرده است. دو خودرو از نظر ظاهری کاملاً شبیه به هم هستند، ولی از نظر تجهیزات و تکنولوژی‌ها شباهت‌هایی بین آن‌ها دیده می‌شود. قیمت پایه مدل چهار در این خودرو اکنون از ۱۹ هزار و ۵۹۵ دلار شروع می‌شود که در مقایسه با مدل ۲۰۱۹ تقریباً ۱۰۰ دلار گران‌تر شده است. قیمت پایه مدل هاچ بک این خودرو نیز از ۲۰ هزار و ۹۵ دلار شروع می‌شود.

خبر بزرگ در مورد این خودرو اضافه شدن سیستم EyeSight است. این سیستم که در واقع پک تکنولوژی‌های ایمنی و کمکی رانندگی است به صورت استاندارد روی تمامی مدل‌های ایمپرزا مجهز به گیربکس CVT ارائه شده است. تمام چهار تریم این خودرو شامل استاندارد، پرمیوم، اسپرت و لیمیتد آپشن این گیربکس را دارند. این پکیج مواردی مانند ترمز اضطراری خودکار، کمکی حفظ مسیر، کمکی خروج از خط و سیستم هشدار استارت خودروی جلویی را به ایمپرزای شما اضافه خواهد کرد. سیستم آخری در واقع یک سیستم هشدار بوده که در ترافیک، زمانی که خودروی جلویی شروع به حرکت کرد به شما یک هشدار می‌دهد. برای مدل سال ۲۰۲۰ شاهد اضافه شدن سیستم هشدار بررسی سرنشین‌های عقب قبل از ترک خودرو هستیم.

برخلاف کشور ژاپن، سوبارو ایمپرزای جدید ویژه آمریکا همچنان با یک گیربکس ۵ دنده دستی عرضه خواهد شد. این گیربکس روی تریم استاندارد مدل سدان و دو تریم استاندارد و اسپرت مدل هاچ بک ارائه شده است. تنها بدی استفاده از آپشن گیربکس دستی این است که دیگر خبری از پکیج EyeSight نخواهد بود. شیفترهای روی فرمان اکنون در مدل‌های پرمیوم مجهز به گیربکس CVT ارائه شده‌اند. این شیفترها را می‌توان با یک حالت تعویض دنده دستی ۷ سرعته گیربکس هماهنگ کرد. سیستم مدیریت دریچه گاز در این خودرو اکنون امکان انتخاب بین دو حالت اسپرت و هوشمند را به راننده می‌دهد.

از موارد جدید دیگر ارائه شده روی سوبارو ایمپرزا مدل ۲۰۲۰ می‌توان به قفل اتوماتیک درها با قابلیت باز کردن قفل در صورت تصادف، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچ و سیستم تقسیم گشتاور فعال اشاره کرد.

از نظر ظاهری، این خودرو تقریباً مشابه مدل بازار ژاپن می‌باشد. از موارد قابل توجه طراحی بدنه آن می‌توانیم به جلوپنجره جدید، کاور سپر جلوی متفاوت، یک دریچه هوایی بزرگ که در عرض سپر خودرو کشیده شده و تزئینات کرومی L شکل دور آن اشاره کرد. مدل هاچ بک البته تغییرات زیادی نداشته‌اند. شرکت همچنین یک رنگ بدنه جدید به نام آبی صدفی اقیانوسی برای این خودرو ارائه کرده است.

پیشرانه خودرو دست نخورده باقی مانده و همان ۲ لیتری ۴ سیلندر باکسر با ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور می‌باشد. خودرو در اتوبان مصرف سوختی معادل ۶.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی دارد و در شهر این عدد به ۸.۴ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

از دیگر تجهیزات استاندارد مهم آن می‌توانیم به مواردی مانند سیستم اطلاعات سرگرمی استار لینک با صفحه نمایش ۶.۵ اینچی و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کنیم. سوبارو ایمپرزا مدل ۲۰۲۰ از اواخر ماه جاری وارد نمایندگی‌های شرکت در آمریکا خواهد شد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar