معرفی ای سی کبرا GT رودستر

یکشنبه 24 اردیبهشت 02 ساعت 15:06
معرفی ای سی کبرا GT رودستر

خودروی ای سی کبرا GT رودستر به عنوان نسخه مدرن شده از این محصول اسپرت و کلاسیک رونمایی شد. کبرا GT رودستر با دو پیشرانه در دسترس خواهد بود و در قوی‌ترین نسخه ۶۵۴ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

پیشرانه اول کبرا GT رودستر از نوع ۸ سیلندر ۵ لیتری کایوت ساخت فورد است که ۴۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند؛ اما نسخه سوپرشارژردار همین پیشرانه نیز در دسترس است که قدرت و گشتاور آن به ۶۵۴ اسب بخار و ۷۸۰ نیوتون متر می‌رسد. نسخه قوی‌تر می‌تواند در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین خریداران خواهند توانست از بین گیربکس‌های ۶ سرعته دستی و ۱۰ سرعته اتوماتیک یکی را انتخاب کنند.

خودروی موردبحث از شاسی فریم فضایی آلومینیومی سود می‌برد. پانل‌های بدنه ای سی کبرا GT رودستر نیز کامپوزیت کربن ساخته شده‌اند و همین متریال سبک‌وزن باعث می‌شوند وزن خودرو زیر ۱۴۵۰ کیلوگرم باشد. خریداران همچنین خواهند توانست نسخه‌های فرمان راست یا چپ را خریداری نمایند. فاصله بین محوری این خودرو به ۲۵۷۰ میلی‌متر می‌رسد و بنابراین ۲۸۴ میلی‌متر طویل‌تر از نسل قبلی ‌ای سی کبراست. طول کلی خودرو نیز ۴۲۲۵ میلی‌متر است که ۱۱۰ میلی‌متر بیشتر از طول نسل پیشین خواهد بود. به دلیل بهبود ابعاد خودرو رانندگان قدبلند مشکلی در راندن کبرا GT رودستر نخواهند داشت.

وقتی وارد کابین شوید طراحی کلاسیک و مدرن را باهم خواهید دید. داشبورد پذیرای نشانگرهای گرد متنوع شده اما نمایشگری کوچک نیز در بخش پایینی آن وجود دارد. پیش‌فروش کبرا GT رودستر هم‌اکنون شروع شده و قیمت آن بسته به منطقه خریداری شده فرق خواهد کرد اما قیمت آن در بریتانیا از معادل ۳۵۵,۸۵۵ دلار شروع می‌شود. شایان ذکر است تنها ۲۵۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد. ای سی کبرا از خودروی اسپرت Ace تکامل یافته است. بد نیست بدانید کارول شلبی با این برند برای استفاده از خودروی یاد شده برای زیرساخت کبرای ۸ سیلندر تماس گرفت هرچند به عنوان یک مدل جایگزین می‌توان نسخه برقی کبرا را انتخاب کرد که تک پیشرانه برقی آن ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۳۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل در عرض ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar