رونمایی از شاسی بلند ۵ تنی زرهی ولوو XC90 + تصاویر

بروزرسانی در: پنج شنبه 6 تیر 98 ساعت 14:59
رونمایی از شاسی بلند 5 تنی زرهی ولوو XC90 + تصاویر

 

شرکت ولوو امروز به طور نصفه و نیمه از شاسی بلند زرهی XC90 رونمایی کرده است. به این دلیل می گوییم نصفه و نیمه که ولوو به دلیل مسائل امنیتی بسیاری از جزئیات آن را منتشر نکرده است. کسی نمی‌تواند به این دلیل بر ولوو خرده بگیرد!

این خودروی زرهی سطح محافظت VR8 دارد، بدین معنی که می‌تواند از بسیاری از حملات و آسیب‌ها در امان بماند. به عنوان مثال، این شاسی بلند خانوادگی ۷ سرنشین به مقاومت ۳۶۰ درجه بالستیک و همچنین مقاومت در برابر انفجار مجهز است. از مهم‌ترین موارد دیگر این شاسی بلند زرهی می‌توان به مقاومت کامل آن در برابر گلوله‌های تمام فولادی اشاره کرد، ولی طبق اعلام شرکت زرهی همکار ولوو برای مقاوم کردن این خودرو در برابر گلوله‌های آلیاژ مسی به سطح محافظت VR9 نیاز خواهید داشت. در هر حال، هر فرد مهاجمی که قصد وارد شدن به داخل کابین این ولوو XC90 زرهی داشته باشد، بدون شک کار سختی پیش رو خواهد داشت. نکته جالب در مورد XC90 زرهی این است که ظاهر آن دقیقاً شبیه یک XC90 T6 عادی بوده و به همین دلیل، کسی با نگاهی ساده نمی‌تواند زرهی بودن آن را تشخیص بدهد.

رونمایی از شاسی بلند 5 تنی زرهی ولوو XC90 + تصاویر

طبق ادعای ولوو، طراحی این پروژه خاص تقریباً دو سال زمان برده است. سوئدی‌ها آن را با همکاری شرکت TRASCO Bremen آلمان ساخته‌اند. این شرکت در زمینه طراحی و ساخت خودروهای زرهی فعالیت می‌کند. گفته می‌شود فولاد مقاوم به کار رفته در بدنه این خودرو ضخامتی ۱.۳ سانتی متری داشته و ضخامت شیشه تا ۵ سانتی متر هم می‌رسد. ولوو به دلایل امنیتی جزئیات بیشتری در مورد خودرو منتشر نکرده است. جالب است بدانید یک مسیر خروج اضطراری در عقب خودرو به صورت مخفی قرار دارد. لولای همه درها تقویت شده‌اند و داخل محفظه موتور آتش خاموش کن نصب شده است.

استفاده از تمام مواد زرهی روی این خودرو، تقریباً وزن آن را ۱.۴ تن افزایش داده و با احتساب دیگر تجهیزات نصب شده و نشستن ۵ سرنشین، وزن کلی خودرو به ۴۵۰۰ کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند. مدل پایه XC90 T6 دو دیفرانسیل ۲۱۱۵ کیلوگرم وزن دارد. اختلاف وزن بین مدل عادی و مدل زرهی XC90 به معنای واقعی کلمه شگفت انگیز است.

رونمایی از شاسی بلند 5 تنی زرهی ولوو XC90 + تصاویر

بیایید اکنون در مورد قدرت موتور صحبت کنیم. ولوو نگفته موتور توربو یا سوپرشارژردار چهار سیلندر آن چقدر تیونینگ شده تا بتواند از پس این وزن بیشتر بربیاید. XC90 در مدل T6 خود مدل ضعیفی نیست، ولی افزایش تقریباً دو برابری وزن خودرو چیزی است که حتماً باید پیشرانه آن را تقویت کرد. ولوو می‌گوید برای تحمل وزن بیشتر سیستم تعلیق خودرو نیز تقویت شده و ترمزهای بزرگ‌تری روی آن نصب شده است.

ولوو در بیانیه مطبوعاتی خود گفته که میزان تقاضا در بازار جهانی برای خودروهای زرهی بسیار رشد داشته است. این موضوع قطعاً می‌تواند کمی ترسناک باشد. ولوو می‌گوید این خودرو را برای بازار آمریکای لاتین و اروپا طرحی کرده است. شرکت همچنین گفته که درخواست‌های ویژه برای تغییرات خاص روی این خودرو را خواهد پذیرفت. XC90 زرهی هم اکنون قابل سفارش است و تحویل نمونه‌های تولیدی از اواخر ۲۰۱۹ شروع خواهد شد.

autoblog

منبع: Z4Car

سیستم هشدار دهنده ولوو در جاده‌های لغزنده

فناوری جدید ولوو برای شناسایی رانندگان مست

افزایش ۱۸ درصدی فروش خودروهای شاسی بلند

قابل اعتمادترین شاسی بلندهای سال ۲۰۱۹ را بشناسید + تصاویر

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "رونمایی از شاسی بلند ۵ تنی زرهی ولوو XC90 + تصاویر"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
افشین
مهمان

به امید ساخت پراید زرهی