معرفی ولوو XC90 مدل ۲۰۲۵

پنج شنبه 15 شهریور 03 ساعت 08:32
معرفی ولوو XC90 مدل 2025

ولوو XC90 که یک دهه از عمر آن می‌گذرد، دومین فیس‌لیفت خود را تجربه کرده است تا همچنان در کنار مدل الکتریکی EX90 به بازار عرضه شود.

هرچند ولوو شاسی‌بلند تمام الکتریکی EX90 را به بازار فرستاده اما این به معنای پایان کار XC90 بنزینی نخواهد بود. البته برای این خودرو خبری از نسل جدید نیست ولی ولوو فیس‌لیفت دیگری را برای آن در نظر گرفته است. نسل کنونی XC90 اولین فیس‌لیفت خود را در سال ۲۰۱۹ تجربه کرده و حالا بار دیگر مورد به‌روزرسانی قرار گرفته که تغییراتی را در داخل و بیرون به همراه داشته است.

هرچند هم‌اکنون یک دهه از عمر نسل دوم XC90 می‌گذرد اما این شاسی‌بلند سوئدی هنوز هم شیک و جذاب به نظر می‌رسد. فیس‌لیفت جدید نیز جلوپنجره‌ای متفاوت با چراغ‌های جلوی باریک‌تر را به همراه داشته که با گرافیک بروز شدهٔ دی‌لایت‌ها، نمای مدرن‌تری به خودرو بخشیده‌اند. سپر جلو نیز با ورودی‌های هوای عمودی، بازطراحی شده و ورودی هوای پایینی هم کشیده‌تر شده است. در عقب، ولوو شکل آشنای چراغ‌های عقب را حفظ کرده ولی گرافیک داخلی آن‌ها را حفظ کرده است.

تغییرات مهم‌تر اما در داخل رخ داده است یعنی جایی که نمایشگر مرکزی بزرگ‌تر ۱۱.۹ اینچی جایگزین نمونهٔ ۹ اینچی قبلی شده است. این نمایشگر که حالا شبیه یک تبلت از داشبورد بیرون زده، علاوه بر اندازهٔ بزرگ‌تر، از وضوح بالاتری هم برخوردار است. در این نمایشگر همچنین میانبرهای جدیدی برای کنترل‌ها و برنامه‌ها تعبیه شده است که دسترسی به عملکردهای مهم را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر نمایشگر بزرگ‌تر، روی داشبورد XC90 مدل ۲۰۲۵ دریچه‌های تهویه هم بازطراحی شده‌اند. همچنین به گفتهٔ ولوو، عایق‌های سروصدا هم بیشتر شده‌اند تا کابین ساکت‌تر شود.

ولوو فعلاً مشخصات فنی XC90 جدید را اعلام نکرده است ولی می‌دانیم که پیشرانه‌های دیزلی حذف شده‌اند. علاوه بر این، شعاع حرکتی تمام الکتریکی در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی به بیش از ۷۰ کیلومتر رسیده درحالی‌که برد کلی با باک پر بنزین به بیش از ۸۰۰ کیلومتر خواهد رسید. علاوه بر نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی T8، این شاسی‌بلند سوئدی در مدل‌های B5 و B6 هم با پیشرانه هیبریدی خفیف ارائه می‌شود. سیستم تعلیق بادی همچنان قابل سفارش است که ارتفاع خودرو را تا ۴۰ سانتی‌متر افزایش و تا ۲۰ میلی‌متر کاهش می‌دهد. همچنین تکنولوژی شاسی فعال هم مسیر و خودرو را ۵۰۰ بار بر ثانیه پایش می‌کند تا سواری نرم و آرامی را فراهم کند.

ولوو پذیرش سفارشات خرید XC90 جدید را آغاز کرده و تولید آن را اواخر امسال شروع خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری برای بروز و رقابتی نگه داشتن XC90 نشان می‌دهد که خودروهای بنزینی به این زودی‌ها کنار گذاشته نخواهند شد.

شاسی‌بلند پرچمدار ولوو هم‌زمان در سوئد و مالزی و هند مونتاژ می‌شود. این محصول با آستانه قیمت ۶۰ هزار دلار در اروپا و امریکا، رقیب آئودی Q7 و لکسوس TX خواهد بود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar