رونمایی از نمونه اولیه مسابقه‌ای فورد برانکو R

سه شنبه 14 آبان 98 ساعت 17:17
رونمایی از نمونه اولیه مسابقه‌ای فورد برانکو R

نگاهی کوتاه به سورپرایز شرکت فورد شرکت فورد امروز در یک سورپرایز هیجان انگیز از نمونه اولیه مسابقه‌ای خودروی فورد برانکو R رونمایی کرده که می‌توان آن را به چشم پیش نمایشی از نسل جدید خودروی برانکو به حساب آورد.

فورد برانکو R که تصاویرش را اینجا مشاهده می‌کنید روی یک نسخه سفارشی سازی شده از پلت فرم T6 ساخته شده است. فورد می‌گوید این پلت فرم که قبلاً برای ساخت تراک رنجر از آن استفاده می‌شد قرار است پایه اصلی مدل تولیدی این خودرو باشد. همان طور که احتمالاً حدس زده‌اید، مدلی که اینجا مشاهده می‌کنید یک برانکو کاملاً مسابقه‌ای می‌باشد که برای شرکت در مسابقه باجا ۱۰۰۰ طراحی شده است. فورد پرفورمنس و شرکت Geiser Bros Design and Development برای تولید این پروژه با یکدیگر همکاری کرده‌اند و خودرو به طور رسمی قرار است اواخر ماه جاری میلادی در Baja Peninsula رونمایی شود. فورد می‌گوید این خودرو به خوبی پیشرانه و پلت فرم نسل جدید فورد برانکو را به چالش خواهد کشید.

متاسفانه، شرکت اطلاعات زیادی در مورد پیشرانه آن منتشر نکرده، ولی در بخشی از بیانیه اشاره‌ای کوچک به موتور خودرو می‌شود. برایان نوواک، رئیس بخش مسابقات آفرود فورد پرفورمنس در مورد این خودرو گفته: «با توجه به این که فورد برانکو R در مسابقه استقامت باجا ۱۰۰۰ شرکت خواهد کرد و برای افزایش توانایی‌های خودرو، ما یک سری قطعات فنی مختص مسابقه در تعداد محدود برای فورد برانکو R طراحی کردیم. ولی حتی سیستم توربو دوقلوی اکوبوست دقیقاً همانی است که روی نسل جدید برانکو استفاده خواهد شد.»

این حرف به معنی این است که حتماً پیشرانه ارائه شده روی نسل جدید برانکو از سری فورد اکوبوست با دو توربو شارژر خواهد بود. بهترین انتخاب از نظر ما پیشرانه شش سیلندر خورجینی ۲.۷ لیتری توربو دوقلو است، ولی از سویی دیگر شرکت موتور شش سیلندر خورجینی را نیز در اختیار دارد.

شرکت می‌گوید فورد برانکو R با الهام گرفتن از مدل کلاسیک برانکو طراحی شده و ابعاد بدنه آن به گونه‌ای است که شباهت زیادی با مدل تولیدی داشته باشد. استفاده از تزئینات قرمز، سفید و مشکی روی بدنه برای گرامیداشت یاد قهرمانی رود هال و لری ماینور در مسابقه باجا ۱۰۰۰ سال ۱۹۶۹ با یک دستگاه فورد برانکو بوده است.

طبق ادعای نوواک یکی از مهندسان ارشد فورد پرفورمنس، در طراحی این خودرو مانند برانکو اورجینال، ما سعی شده تا سادگی خودرو در عین زیبایی حفظ شود.

فورد برانکو R به یک سیستم تعلیق جلوی مستقل با فاصله از سطح زمین ۱۴ اینچی مجهز شده است. سیستم تعلیق عقب از نوع ۵ میله‌ای بوده و ۱۸ اینچ فاصله از سطح زمین دارد. این خودرو همچنین به کمک فنرهای فوکس، رینگ‌های ۱۷ اینچی و تایرهای بی اف گودریچ ۳۷ اینچی مجهز خواهد بود. رونمایی شده‌اند.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar