رونمایی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۵۵

یکشنبه 6 خرداد 03 ساعت 12:20
رونمایی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت 55

تنها یک دستگاه از این ابرخودروی ۱,۶۰۰ اسب بخاری با نهایت سرعت ۴۳۷ کیلومتر برساعت تولید خواهد شد. تخمین قیمت شیرون SS زردرنگ همراه طرح بدنه‌ی اختصاصی، بیش از ۵ میلیون دلار است.

حتی نسخه استاندارد بوگاتی شیرون خودرویی غیرمعمول و خاص است. حال مدل سوپراسپرت آن را در نظر بگیرید که از منحصربه‌فرد شده و می‌تواند به سرعت ۴۳۷ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. شاید دیدن و راندن چنین خودرویی برای ما رویایی به نظر برسد اما ظاهرا برخی مشتریان بوگاتی، آن‌ها را به اندازه کافی منحصربه‌فرد نمی‌دانند و به دنبال چیزی فراتر می‌گردند. بوگاتی هم که مانند رولزرویس در سفارشی‌سازی محصولاتش مهارت زیادی دارد، به این ندا پاسخ می‌دهد. نتیجه آخرین بازخورد بوگاتی به یک درخواست، یک دستگاه شیرون SS زرد و سیاه شده است که یاد و خاطره خودروی قدیمی این برند، تایپ ۵۵، را گرامی می‌دارد.

دلیل انتخاب تایپ ۵۵ و این پالت رنگی خاص، رنگ‌آمیزی بدنه نخستین بوگاتی سوپراسپرت تایپ ۵۵ به این رنگ است. تنها ۳۸ دستگاه تایپ ۵۵ سوپراسپرت تولید شده؛ با این حساب، شیرون SS زنبوری از پدربزرگ خود هم خاص‌تر و کمیاب‌تر است. مشتری متمول مالک این خودرو با مراجعه به مرکز سفارشی‌سازی بوگاتی روی درخواست همان رنگ‌های تایپ ۵۵ زرد و سیاه را داده است اما همان‌طور که از تصاویر مشخص است، نحوه به‌کارگیری آن‌ها با سایر سوپراسپرت‌ها کمی تفاوت دارد (که لزوما بهتر هم نیست).

فرایندی بغرنج و طولانی طی شده تا الگوی عدد ۵۵ به‌صورت دستی روی طاق چرخ‌های جلو و بالای چراغ‌ها حک شود. در عقب هم می‌توان عبارت «۵۵ ۱ از ۱» را زیر اسپویلر بزرگ شیرون SS مشاهده کرد. رینگ‌های ۱۰ پره این خودرو هم برای هماهنگی با سایر بخش‌های بدنه، به رنگ سیاه براق مزین شده است. درون کابین هم شاهده استفاده از همان پالت رنگ سیاه‌ و زرد هستیم که با نشان ۵۵ در جای‌جای آن همراه شده و حال‌هوایی متمایز را ایجاد می‌کند.

مدیر مرکز سفارشی‌سازی محصولات بوگاتی، «جاشوا استراب»، می‌گوید:

حتی با گذشت ۱۰۰ سال، همچنان از «جین» (فرزند بوگاتی و مالک شرکت) و طراحی‌هایش دور نشده‌ایم.

البته طراحی تنها وجه اشتراک این دو خودرو نیست. حدودا ۱۰۰ سال پیش بود که تایپ ۵۵ توانست با دستیابی به سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت، خود را به‌عنوان یک هیولای سرعت معرفی کند. بوگاتی هنوز هم به این رسم وفادار است؛ برای همین شیرون SS توانایی دستیابی به سرعت ۴۳۷ کیلومتر بر ساعت را دارد. نظر شما درباره این مدل خاص چیست؟

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar