رونمایی بی وای دی یانگ وانگ U7

شنبه 23 دی 02 ساعت 09:14
رونمایی بی وای دی یانگ وانگ U7

برند لوکس BYD که با نام یانگ وانگ شناخته می‌شود از اولین سدان خود با نام U7 که قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار دارد رونمایی کرد.

چینی‌ها پس از پشت سر گذاشتن تسلا و کسب عنوان پرفروش‌ترین برند سازنده خودروهای برقی در سال ۲۰۲۳ به گسترش کسب‌وکار خود ادامه می‌دهند. زیرمجموعه لوکس BYD که با نام یانگ وانگ شناخته شده از اولین سدان خود با نام U7 رونمایی کرده است. این محصول پرچم‌دار به قوای محرکه‌ای با خروجی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار مجهز خواهد بود و البته قیمت قابل‌توجهی نیز خواهد داشت.

BYD سال قبل حدود ۱.۶ میلیون خودروی برقی به فروش رسانده که رشد ۷۳ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد. با احتساب خودروهای پلاگین هیبریدی یا وسایل نقلیه با انرژی جدید، فروش این کمپانی به فراتر از ۳ میلیون دستگاه می‌رسد. چینی‌ها شدیداً در حال ورود به بازارهای جدید هستند و به همین منظور محصولات متفاوتی را نیز تولید کرده‌اند. کمتر از یک ماه قبل BYD شاسی‌بلند برقی سانگ L را با قیمت ۲۷ هزار دلار معرفی کرد. این خودرو به عنوان رقیب تسلا مدل Y با یک‌بار شارژ مسافت ۶۶۲ کیلومتری را طی می‌کند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی کار فنز چین، شاسی‌بلند برقی یاد شده در سه روز اول عرضه به بازار بیش از ۸ هزار سفارش خرید را دریافت کرده است. BYD یک ماه قبل از آن نیز یک شاسی‌بلند برقی میان سایز دیگر با نام سی لاین ۰۷ را رونمایی کرده بود. این خودرو نیز می‌تواند رقیبی برای تسلا مدل Y باشد؛ اما برند لوکس یانگ وانگ حدود یک سال بعد معرفی شد و قبلاً نیز با رونمایی از پلتفرم e4 اعلام کرده تمامی محصولات جدیدش به این معماری مجهز خواهند بود. یانگ وانگ در سپتامبر سال قبل اولین خودروی خود یعنی شاسی‌بلند آفرود U8 را رونمایی کرد. قیمت این خودروی لوکس از حدود ۱۵۰ هزار دلار شروع می‌شود و به لطف قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار، ویژگی چرخش تانک و دیگر ویژگی های جذاب می‌تواند از مسیرهای صعب‌العبور رد شود. U8 حتی دارای حالت شناور است که در حالت اضطراری باعث عبور خودرو از رودخانه‌ها می‌شود. چینی‌ها چندی پیش نیز سوپرکار برقی U9 با قیمت حدود ۱۴۰ هزار دلار را نیز معرفی کرده‌اند.

طراحی یانگ وانگ U7 جدید از سوپرکار U9 الهام گرفته و دارای زبان طراحی “استایل خانوادگی” است. در این خودرو دی لایت ها و لیدار روی سقف مشابه با U9 را می‌توان تشخیص داد. یکی دیگر از ویژگی های U7 جدید شامل ورودی‌های هوای بزرگ و رکاب‌های جانبی فیبر کربنی خواهد بود. در نگاه اول شاید این خودرو را ترکیبی از تسلا مدل S و پورشه تایکان بدانید چراکه خودرو پروفایلی کم ارتفاع و آیرودینامیک دارد.

محصول جدید یانگ وانگ از پلتفرم e4 استفاده می‌کند و بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد. بنا به گفته شرکت سازنده، U7 محدودیت‌های عملکردی خودروها را با طراحی آیرودینامیک و کنترل آنی خود پشت سر می‌گذارد. چینی‌ها اشاره‌ای به سایر جزئیات سدان پرچم‌دار خود نکرده‌اند اما می‌گویند قیمت آن از حدود ۱۴۰ هزار دلار شروع خواهد شد. احتمالاً این سدان همانند مدل‌های U8 و U9 به چهار موتور برقی مجهز شده است. در آینده اخبار بیشتری از یانگ وانگ U7 را در اختیار شما عزیزان خواهیم گذاشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar