معرفی فورد تریتوری ۲۰۲۵

دوشنبه 16 مهر 03 ساعت 09:27
معرفی فورد تریتوری 2025

نسخهٔ فیس‌لیفت فورد تریتوری با بازطراحی کامل نمای جلو، ارتقاء تکنولوژی و ارائهٔ یک نسخهٔ هیبریدی جدید، در چین تولید و عرضه می‌شود.

فورد در اواسط سال ۲۰۲۲، نسل دوم کراس‌اوور کامپکت تریتوری را برای بازار چین رونمایی کرد و حالا پس از تنها حدود دو سال، نسخهٔ فیس‌لیفت این ماشین را در چین را معرفی کرده است. این کراس‌اوور که در بازارهای خارج از چین با نام اکواتور اسپرت عرضه می‌شود، در قسمت جلو کاملاً بازطراحی شده است. در این قسمت، شاهد جلوپنجرهٔ جدید و یکپارچه‌ای هستیم که شکاف‌های بیضی‌شکلی روی آن کار شده است. علاوه بر این، چراغ‌های جلوی دوقسمتی قبلی هم حالا با نمونه‌های جدیدی جایگزین شده‌اند و سپر نیز از طراحی جدیدی بهره می‌برد.

در قسمت جانبی، طراحان فورد رینگ‌های جدیدی را برای این کراس‌اوور تدارک دیده‌اند درحالی‌که در عقب به‌جز سپر جدید، تغییر دیگری دیده نمی‌شود. به خاطر این سپرهای جدید، طول تریتوری ۵۵ میلی‌متر بیشتر شده و حالا به ۴,۶۸۵ میلی‌متر رسیده است. دیگر ابعاد اما بدون تغییر باقیمانده‌اند و این کراس‌اوور کامپکت فورد همچنان ۱,۹۳۵ میلی‌متر عرض، ۱,۷۰۶ میلی‌متر ارتفاع و ۲,۷۲۶ میلی‌متر فاصلهٔ محوری دارد. حجم صندوق بار خودرو هم ۴۴۸ لیتر است که این رقم با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۴۲۲ لیتر افزایش میابد.

در داخل خودرو، فورد جزئیات و تریم‌ها را بهبود بخشیده و پشت‌سری‌های جدیدی را به صندلی‌ها افزوده است. علاوه بر این، به لیست امکاناتی که قبلاً ارائه می‌شد مثل سیستم فعال مقابله با سروصدا، شارژر بی‌سیم گوشی، دوربین دید عقب، کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار، هشدار حفظ حرکت میان خطوط و سیستم پایش نقاط کور، حالا یک سیستم تشخیص چهره هم اضافه شده است.

خبر مهم برای تریتوری مدل ۲۰۲۵ ارائهٔ یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی جدید است که قبلاً وجود نداشت و برای رقابت با مدل‌های بی‌وای‌دی در بازار چین در نظر گرفته شده است. این نسخه از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری اکوبوست توربوشارژ بنزینی با ۱۵۰ اسب بخار به همراه یک موتور الکتریکی با ۸۲ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. مجموع خروجی این سیستم ۲۱۸ اسب بخار است و انرژی موردنیاز موتور الکتریکی آن توسط یک پکیج باطری لیتیوم فسفات آهن ساخت شرکت چینی CATL تأمین می‌شود که البته هنوز ظرفیت این باطری و برد تمام الکتریکی خودرو اعلام نشده است.

در کنار این نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی جدید، نسخهٔ بنزینی معمولی با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری اکوبوست هم همچنان ارائه خواهد شد. که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. فورد تریتوری مدل ۲۰۲۵ مثل قبل در چین توسط جوینت ونچر با شرکت JMC تولید می‌شود. این خودرو سال آینده در بازارهای صادراتی مثل برزیل هم عرضه خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar