رونمایی داچیا بیگستر

پنج شنبه 19 مهر 03 ساعت 15:01
رونمایی داچیا بیگستر

داچیا روز گذشته به صورت رسمی از مدل بیگستر (Bigster) به عنوان بزرگ ترین کراس اوور خود رونمایی کرد.

داچیا در حال پوست اندازی و تولد مجدد است. ساندرو پرفروش‌ترین خودروی اروپا تاکنون در سال جاری است و بسیار بالاتر از فولکس‌واگن گلف قرار گرفته است. علاوه بر این، داستر برای رتبه ششم با تیگوان دوئل می کند. اکنون داچیا قصد دارد با بیگستر، سهم بزرگ تری از کیک خوشمزه اروپا را در دست داشته باشد. این شما و این بیگستر؛ بزرگ ترین ساخته داچیا تا امروز.

داچیا بیگستر

مسئولان داچیا، خودروی بیگستر را کاملاً جدید می دانند، اما ما شاهد یک داستر نسل جدید با ابعادی بزرگ‌تر هستیم. در اصل، این نسخه تولیدی کانسپت بیگستر ۲۰۲۱ است و به جرئت می توان گفت که برای یک SUV مقرون به صرفه، طراحی هوشمند و جذابی دارد. داچیا بیگستر علیرغم طول بیش‌تر نسبت به داستر هنوز هم که کراس اوور پنج‌نفره است و صرفاً جثه بزرگ‌تر، طراحی شکیل تر و امکانات گسترده‌ای دارد. بیگستر دارای ۴.۵۷ متر طول، ۱.۸۱ متر عرض و ۱.۷۱ متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن هم ۲.۷ متر است. این خودرو نسبت به داستر سپرهای عضلانی تری دارد و نمای کناری آن هم شکیل تر شده است. رینگ های ۱۹ اینچی، بدنه دو رنگ و سقف شیشه ای از دیگر مواردی هستند که در خصوص بیگستر به چشم می آیند. به طور کلی باید گفت بیگستر به واقع جذاب ترین و بهترین محصول داچیا به حساب می آید.

کابین و امکانات ایمنی و رفاهی

داخل کابین بیگستر هم از خط و سبک طراحی جدید داچیا پیروی می کند و به داستر شباهت بسیاری دارد. پنل مرکزی داشبورد کمی راننده محور است و دریچه های تهویه طراحی عضلانی و جذابی دارند.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی بیگستر می توان به رینگ های ۱۹ اینچی، در صندوق برقی، سانروف پانوراما، شارژر بی سیم تلفن همراه، کروز کنترل تطبیقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم الکتریکی است. کلاستر دیجیتال ۱۰ اینچی، مانیتور ۱۰.۱ اینچی، سیستم تهویه دو منطقه ای، سیستم کنترل پایداری و کشش، شیفتر الکترونیکی، ترمز پارک برقی، صندلی برقی راننده و… اشاره کرد.

مشخصات فنی و قیمت

برای داچیا بیگستر گزینه های فنی متنوعی ارائه شده است. یکی از نسخه ها یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو ۱۴۰ اسب بخاری و ۳ سیلندر با سیستم هیبرید خفیف است. گیربکس ۶ سرعته دستی و سیستم چهار چرخ محرک (سفارشی) از دیگر ویژگی های این مدل است.

اگر می‌خواهید هیبریداسیون کامل داشته باشید، بدانید که بیگستر در یک نسخه پیشرفته از آن سود می‌برد. موتور تنفس طبیعی ۱.۸ لیتری که چرخه اتکینسون را به ارث می‌برد و بازده انرژی آن را بهبود می‌بخشد. گشتاور این موتور به ۱۷۰ نیوتن متر و قدرت آن به ۱۰۷ اسب بخار می رسد و قدرت ترکیبی این مدل هم ۱۵۵ اسب بخار است. تعلیق عقب بیگستر هم از نوع مولتی لینک است.

بیگستر به صورت رسمی هفته آینده در نمایشگاه پاریس رونمایی می شود و قیمت آن در محدوده ۲۵ تا ۳۰ هزار یورو خواهد بود.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar