رونمایی رنو ۴ E-Tech

بروزرسانی در: دوشنبه 23 مهر 03 ساعت 16:39
رونمایی رنو 4 E-Tech

مدل اصلی Renault 4 در سال ۱۹۶۱ و برای رقابت با سیتروئن ۲CV تولید شد. این خودرو در بیشتر از ۳۰ سال عمر خود به بیش از ۱۰۰ کشور جهان صادر شد و تا به امروز ۸.۱۳۵.۴۲۴ دستگاه از آن فروخته شده که رقم اعجاب‌انگیزی است. تولید این مدل تا سال ۱۹۹۴ ادامه داشت و حالا نام رنو ۴ دوباره بازگشته است.

چندی پیش مدل تازه متولد شده رنو ۵ رونمایی شد که مدل جدید رنو ۴ بر روی همان پلتفرم طراحی شده است. مدل جدید دارای بدنه عضلانی و ارتفاع بیشتر است که بی شباهت به یک کراس‌اور سایز کوچک نیست.

خودروی Renault 4 E-Tech دارای سقف پارچه‌ای جمع شونده است تا حس اسپرت بودن بیشتری به خریداران القا کند. طول خودرو ۴.۱۴ متر و عرض آن ۱.۸ متر است. با در نظر گرفتن ارتفاع زمین تا سقف ۱.۵۷ متر و فاصله کف تا زمین ۱۸.۱ سانتی‌متری این خودرو می‌توان گفت که از R5 جدید بزرگتر است.

کراس‌اور کامپکت برقی رنو دارای چرخ های ۱۸ اینچی و سیستم تعلیق مستقل مولتی لینک در هر دو اکسل عقب و جلو است. فاصله بین دو چرخ عقب و جلو ۲.۶۲ متر و فضای بار دارای ظرفیت ۴۲۰ لیتر است.

تریم داخل R4 بسیار ساده و کلاسیک طراحی شده و دقت به جزییات فوق‌العاده است. بخش داخلی این خودرو شباهت زیادی به مدل کلاسیک دارد. حتی دو نمایشگر لمسی ۱۰.۱ و ۱۰ اینچی باعث نشده حس نوستالوژی طراحی خراب شود زیرا بخشی از این حس مربوط به دکمه های فیزیکی جذاب مدل جدید است.

برای این خودرو ۲ پیشرانه الکتریکی در نظر گفته شده که قدرت آنها به شرح زیر است:

پیشرانه اول ۹۰ کیلووات (۱۲۱ اسب‌بخار قدرت - ۲۲۵ نیوتون‌متر گشتاور)
پیشرانه دوم ۱۱۰ کیلووات ( ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت - ۲۴۵ نیوتون‌متر گشتاور)

با موتور دوم که قدرت بیشتری دارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این خودرو به کمتر از ۸.۵ ثانیه می‌رسد. شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت این مدل کمتر از ۷ ثانیه عنوان شده که خیلی سریع نیست.

همچنین دو پک باتری با ظرفیت ۴۰ و ۵۲ کیلووات‌ساعت بسته به انتخاب مشتری برای رنو ۴ ارائه می‌شود که به ترتیب ۳۰۰ و ۴۰۰ کیلومتر با شارژ کامل طی می‌کنند.

وزن این خودرو با باتری کوچک‌ حدود ۱.۴۱۰ کیلوگرم اعلام شده است ولی وزن کلی با پک باتری بزرگ هنوز مشخص نیست. این خودرو می‌تواند ۷۵۰ کیلوگرم بار را به شکل یدک بکشد که برای خودروی برقی با این سایز و اندازه بد نیست.

فروش رنو ۴ جدید از سال آینده در اروپا آغاز می‌شود.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar