رونمایی سدان برقی تاگ T10F

جمعه 22 دی 02 ساعت 11:35
رونمایی سدان برقی تاگ T10F

شرکت ترکیه‌ای تاگ دومین محصول خود را در نمایشگاه CES رونمایی کرده است. این سدان الکتریکی سال آینده ابتدا در ترکیه و سپس در اروپا عرضه خواهد شد.

لاس‌ وگاس هزاران کیلومتر با ترکیه فاصله دارد اما این موضوع مانع از رونمایی سدان جدید تاگ T10F در نمایشگاه CES نشده است. البته انتخاب این نمایشگاه برای رونمایی از دومین محصول تاگ عجیب نیست زیرا به گفتهٔ این شرکت، T10F فقط یک خودرو نیست بلکه یک دستگاه هوشمند متصل است. از این بازارگرمی‌ها که بگذریم، این ماشین یک سدان فست‌بک الکتریکی است که راه کراس‌اوور T10X را ادامه می‌دهد.

در جلوی خودرو شاهد جلوپنجره‌ای کاملاً بسته با تریم کرومی هستیم که شبیه گلبرگ‌های گل لاله طراحی شده است. این جلوپنجره توسط چراغ‌های LED باریکی احاطه شده است که بالای دی‌لایت‌های بومرنگ شکلی قرار گرفته‌اند. ورودی هوای مرکزی بزرگ هم یکی دیگر از ویژگی‌های دماغهٔ این سدان ترکیه‌ای هستند. در قسمت جانبی، آینه‌های دوربینی، دستگیره‌های در مخفی، خط شانهٔ برجسته و سقف مشکی‌رنگ جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که در عقب شاهد نمایی ساده با چراغ‌های سراسری هستیم.

کابین T10F پر از تکنولوژی‌های پیشرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی در کنار نمایشگر عریض ۲۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و یک نمایشگر ۸ اینچی در پایین برای سیستم تهویه اشاره کرد. گرم‌کن غربیلک فرمان، شیفتر دوار، کنترل‌های لمسی و شارژر بی‌سیم گوشی هم از دیگر ویژگی‌های کابین دومین محصول تاگ هستند. صندوق بار این ماشین ۵۰۰ لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۳۵۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

تاگ T10F در دو نسخهٔ مختلف ارائه خواهد شد. نسخه پایه به یک موتور الکتریکی در عقب با ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و می‌تواند ظرف ۷.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. نسخهٔ دوم اما به قوای محرکهٔ چهارچرخ محرک دو موتوره مجهز است که ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به لطف این نیرو، سدان ترک‌ها ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

این ماشین با دو پکیج باطری مختلف قابل خریداری خواهد بود. باطری استاندارد از نوع ۵۲.۴ کیلووات ساعتی است که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۳۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کند درحالی‌که باطری بزرگ‌تر ۸۸.۵ کیلووات ساعتی هم قابل سفارش است و شعاع حرکتی خودرو را به ۶۰۰ کیلومتر می‌رساند. هردو نسخه از قابلیت شارژ سریع ۱۸۰ کیلووات ساعتی برخوردار هستند که می‌تواند از ۲۰ تا ۸۰ درصد باطری‌ها را در کمتر از ۲۸ دقیقه شارژ کند. طبق گزارش‌ها، تاگ T10F سال آینده ابتدا در ترکیه و سپس در اروپا عرضه خواهد شد.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar