رونمایی شاسی بلند تویوتا سنچوری

شنبه 18 شهریور 02 ساعت 09:30
رونمایی شاسی بلند تویوتا سنچوری

تویوتا برای حضور در بازار خودروهای لوکس، شاسی‌بلند سنچوری را سال ۲۰۲۴ تولید خواهد کرد. این محصول، طراحی الهام‌گرفته از رولزرویس کالینان دارد.

سنچوری، یکی از قدیمی‌ترین خودروهای سدان تویوتا است که به‌ندرت در خارج ژاپن دیده می‌شود. تولید این محصول، سال ۱۹۶۷ آغاز شد و در کلاس لوکس، ثروتمندان ژاپنی را جذب کرد. از نسل اول، سنچوری تمرکز ویژه بر امکانات متنوع و راحتی عالی برای سرنشینان داشت و راه خود را تا امروز ادامه داد.

ظاهرا تویوتا تصمیم گرفته است سنچوری را به خارج از ژاپن صادر کند اما بدنه‌ی سدان را به کلی تغییر دهد. حالا سنچوری شاسی بلند پس از سال‌ها تحقیق و بررسی ساخته شده است.  جالب‌تر اینکه سنچوری سدان در بازار ژاپن، تفاوت قیمت قابل ملاحظه با سنچوری شاسی‌بلند ندارد.

سبک طراحی سنچوری SUV  برای چراغ‌های جلو، الهام گرفته از سنچوری سدان است اما کلیت بدنه و ابعاد آن، الگوبرداری تویوتا از رولزرویس کالینان را نشان می‌دهد. این سبک طراحی با و ترکیب واژه‌های لوکس و باکس، لوکسوبارگ (Luxobarge) نام دارد. سنچوری شاسی بلند با طول ۵۲۰۵ و عرض ۱۹۹۰ و ارتفاع ۱۸۰۵ همراه فاصله محوری ۲۹۵۰  میلی‌متر تولید می‌‍‌شود.

تصاویر منتشر شده از کابین، ساختار فرمان راست مخصوص بازار ژاپن را نشان می‌دهد و از هم‌اکنون، عرضه‌ی این خودرو برای بازار امریکا را مبهم می‌کند. از سویی دیگر، حالت ساده و لوکس در کابین، همراه چرم مخصوص داشبورد و تودری، می‌توان مشتریان متنوع از کشورهای مختل سراسر جهان را جذب کند. دو نمایشگر بزرگ روی داشبورد و پشت فرمان، تعداد کلیدهای فیزیکی را کاهش داده و سبک طراحی مینیمال برای سنچوری SUV ارائه کرده است.

برای ورود به کابین و نشستن روی صندلی عقب، درهای کشویی برقی وجود دارند. این شرایط مشابه ون‌های معمولی است اما برای خودروهای لوکس شاسی بلند، ترفندی جدید محسوب می‌شود. تویوتا برای سنچوری SUV از طرح دو رنگ با کنتراست بین سپرها و بدنه‌ی اصلی استفاده کرده است؛ ضمن اینکه در قاب گلگیر و پایین درهای ورودی به کابین هم، پیوستگی رنگ‌ها دیده می‌شود.

تویوتا برای سنچوری، نسخه ۴در با حالت بازشوندگی معمولی نیز ارئه خواهد کرد. این نمونه‌ها برای افزایش راحتی ورود و خروج سرنشین به قسمت عقب، ۷۵ درجه گشودگی خواهند داشت. بعضی امکانات دیده شده در خودروهای لوکس انگلیسی، مثل شیشه‌‌های جداکننده کابین عقب از صندوق و کابین جلو، صندلی‌های مبله با امکان تغییر حالت به شکل خوابیده و سیستم حذف صدای داخل اتاق (Active noise cancellation) برای سنچوری شاسی بلند ارائه می‌شود. این خودرو در نسخه‌ی GR، درهای کشویی خواهد شد.

جدیدترین محصول تویوتا، ۲۵۷۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت و خودرویی پلاگین هیبرید خواهد بود. برای این مدل، موتور ۳/۵ لیتر V6 با کمک تجهیزات برقی، ۴۰۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و مشابه لکسوس TX550h است. سنچوری شاسی بلند، برخلاف سنچوری سدان، با موتور ۵ لیتر V8 عرضه نخواهد شد. آمار فنی از عملکرد شاسی‌بلند لوکس تویوتا هنوز اعلام نشده است.

سنچوری شاسی بلند با آستانه قیمت ۱۷۰ هزار دلار، خودروی تولید محدود نخواهد بود اما تیراژ ۳۰ دستگاه در ماه خواهد داشت. با این شرایط، سالانه ۳۶۰ دستگاه از لوکس‌ترین محصول تویوتا عرضه خواهد شد و احتمالا طی اولین سال‌های تولید، تمام ظرفیت موجود توسط ثروتمندان ژاپنی پیش‌خرید می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar