رونمایی نسل جدید مرسدس بنز GLC

دوشنبه 23 خرداد 01 ساعت 08:49
رونمایی نسل جدید مرسدس بنز GLC

بنز نسل جدیدی از محبوب‌ترین مدل شاسی‌بلند خود، GLC را رونمایی کرد. این ماشین که قرار است از اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود، نسبت به قبل لوکس‌تر شده و امکانات بهتری برای رانندگی خارج از جاده به آن اضافه شده است.

نسل اول GLC در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد و بنز تا کنون نزدیک به دو میلیون دستگاه از آن فروخته است. این ماشین اکنون دومین مدل پرفروش بنز است. بنز ظاهر نسل جدید را تغییر زیادی نداده، اما ماشین از نظر فنی کاملا به‌روز شده و امکانات لوکس تازه‌ای مثل فرمان‌گیری چرخ‌های عقب به آن اضافه شده است.

بنز سال آینده یک مدل کوپه هم از GLC عرضه خواهد کرد. مدل الکتریکی این ماشین که EQC نام دارد، در سال ۲۰۲۵ به بازار می‌آید. بنز فعلا این شاسی‌بلند را به یک موتور هیبرید-الکتریکی مجهز کرده که بیش از ۱۰۰ کیلومتر با نیروی باتری حرکت می‌کند.

مدل جدید GLC نسبت به قبل برای رانندگی در جاده‌های ناهموار مجهز‌تر شده است. با فعال کردن امکان "بیراهه‌نوردی" نمایشگر ماشین تصاویر دوربین‌هایی را نشان می‌دهد که زیر ماشین قرار دارند. این دوربین‌ها تصویر بهتری از مسیر را به راننده نمایش می‌دهد. ماشین همچنین اطلاعات مهم نظیر زاویه ماشین و جهت چرخ‌ها را روی شیشه جلو نشان می‌دهد.

اتاق ماشین تا حد زیادی به مدل سدان کلاس C شبیه است. نمایشگر ۱۲/۳ اینچی ماشین به جای داشبورد در امتداد کنسول وسط قرار دارد و بخش عمده‌ای از کنترل‌ها روی فرمان است. بنز سال آینده میلادی دو مدل تقویت‌شده از GLC به بازار عرضه خواهد کرد که هیبرید-الکتریکی است و گفته می‌شود قوی‌ترین مدلش حدود ۶۷۰ اسب بخار نیرو خواهد داشت.

بنز هنوز قیمت نسل جدید GLC را اعلام نکرده، اما به احتمال زیاد گران‌تر از مدل کنونی خواهد بود. قیمت پایه مدل کنونی GLC چهل و هشت هزار یورو (۵۰ هزار و ۵۰۰ دلار) است. بنز به تازگی اعلام کرده که قصد دارد بیشتر روی مدل‌های لوکس‌تر سرمایه‌گذاری کند و تا پایان دهه جاری میلادی ۴۳ میلیارد دلار در ساخت مدل‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar