رونمایی وویا فری در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۳

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 شهریور 03 ساعت 17:05
رونمایی وویا فری در نمایشگاه خودرو مشهد 1403

وویا فری (Voyah Free) به عنوان یک کراس اوور پلاگین هیبرید لوکس با امکامات بالا توسط سروش موتور در ایران عرضه می شود.

وویا (Voyah) یکی از زیرمجموعه های دانگ فنگ چین است که در سبد محصولات خود، خودروهای برقی های‌تک را در سگمنت های گوناگون ارائه می کند.

وویا فری به عنوان نخستین محصول این برند در نمایشگاه مشهد به طور رسمی رونمایی شد. وویا فری را می توان یکی از کراس اوور های جذاب چینی با سبک طراحی به روز و امکانات گسترده قلمداد کرد که به راستی مهم ترین خودروی نمایشگاه نیز به شمار می آید.

 

طراحی ظاهری وویا Free

این خودرو در بخش ظاهری دارای طراحی بسیار مدرنی است که یک کراس اوور تورینگ با طراحی سیال و یا حتی یک استیشن با ارتفاع بیشتر از حد نرمال را به نمایش می گذارد. در نمای جلو بیش از هر چیز جلوپنجره کرومی و عریض خودرو با خطوط عمودی جلب توجه می کند و در نمای پشت نیز شکل فیزیکی چراغ ها و حالت در صندوق و سپر بیننده را به یاد محصولات کراس اوور پورشه می اندازد. در این بین قطعا نباید از فرم خاص ستون C و برش معکوس پنجره های جانبی در قسمت انتهایی بی تفاوت گذر کرد.

مشخصات فنی وویا فری

وویا فری دارای دو موتور برقی و یک پیشرانه بنزینی در نقش ژنراتور بوده و درواقع یک خودروی رنج اکستندد پلاگین به شمار می آید. حداکثر قدرت این مدل ۴۸۳ اسب بخار و بیشینه گشتاور آن هم ۷۲۰ نیوتن متر اعلام شده است. برد برقی این خودرو بر اساس چرخه CLTC حدود ۴۰۵ کیلومتر و برد ترکیبی آن هم ۱۱۶۰ کیلومتر اعلام شده است. شتاب صفر تا صد این کراس اوور فوق لوکس نیز ۴.۸ ثانیه است. موتور جلوی این کراس اوور ۱۶۰ اسب و ۳۱۰ نیوتن تولید می کند و موتور عقب هم ۲۰۰ اسب بخار و ۴۱۰ نیوتن متر تولید می نماید. تعلیق عقب این خودرو از نوع مولتی لینک است و این خودرو از سیستم تعلیق بادی بهره مند است.

کابین و امکانات

با ورود به کابین شاهد یک فضای مدرن با امکانات فراتر از تصور و همچنین کیفیت متریال فوق العاده هستیم. پوسته بالایی داشبورد بنا بر اکونومی یا اسپرت بودن مود رانندگی تغییر ارتفاع می دهد و درواقع پوسته داشبورد به همراه نمایشگر بالا و پایین میشود.

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقق، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم بازیابی انرژی، سیستم ترمز اضطراری، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش و پایداری، کیسه هوای جلو و جانبی و پرده ای، دوربین ثبت وقایع و داخل کابین، رادار موج میلی متری، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار التراسونیک، کروز کنترل تطبیقی، رادار حفظ حرکت میان خطوط، رادار نقطه کور، پارک خودکار، رادار تغییر لاین، رادار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از عقب، ناوبری واقعیت افزوده، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سقف پانورامیک، دستگیره های مخفی شونده، صندلی های برقی ۱۲ حالته ی جلو، گرمکن و سردکن و ماساژور صندلی های جلو، کول باکس، صندوق برقی با حسگر حرکتی پا و… اشاره کرد.

اسب بخار

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar