رونمایی سوزوکی فرانکس در هند

دوشنبه 26 دی 01 ساعت 14:11
رونمایی سوزوکی فرانکس در هند

سوزوکی همچنان به افزایش محصولات شاسی بلند خود ادامه می‌دهد و به تازگی جدیدترین آن‌ها به نام فرانکس را در نمایشگاه خودرو دهلی ۲۰۲۳ رونمایی کرده است. این شاسی بلند اسپرت بر اساس سوپرمینی بالنو طراحی شده و از سبک طراحی مدل بزرگتر گرند ویتارا بهره می‌برد.

طول، عرض و ارتفاع سوزوکی فرانکس به ترتیب ۴ متر، ۱.۷ متر و ۱.۵ متر است و فاصله بین دو محورش ۲.۵ متر اعلام شده است. بنابراین این مدل ۵ میلیمتر بزرگتر، ۲۰ میلیمتر عریض‌تر و۵۰ میلیمتر بلندتر از سوزوکی بالنو، با فاصله بین دو محور یکسان است.

نمای جلوی فرانکس با چراغ‌های جلوی چندبخشی، نوار کرومی روی جلوپنجره و اسکید پلیت آلومینیومی شبیه گرند ویتارا است. با این حال به لطف گلگیرها و شانه‌های عقب برجسته، نیمرخ آن اسپرت‌تر به نظر می‌رسد و تاکید بیشتری روی چرخ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی دارد. شیشه عقب شیب‌دار که با اسپویلر روی سقف پوشانده شده، اولین تلاش سوزوکی برای طراحی یک شاسی بلند کوپه است. در نمای عقب شاهد چراغ‌های LED سراسری و یک اسکید پلیت نسبتاً بزرگ آلومینیومی هستیم که به عنوان دیفیوزر هم عمل می‌کند.

داشبورد دورنگ شبیه بالنو به نظر می‌رسد، اما روکش مات شبه‌فلزی و تزئینات نقره‌ای براق ظاهر لوکس‌تری به کابین فرانکس داده است. در قسمت مرکزی یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی سرگرمی رسانه‌ای قرار دارد که با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگار است. سایر امکانات شامل نمایشگر هدآپ، دوربین ۳۶۰ درجه، پد شارژ بی‌سیم، سیستم صوتی آرکامیس، دریچه‌های تهویه در عقب، شش کیسه هوا و مجموعه‌ای از امکانات خودروهای متصل هستند.

سوزوکی فرانکس با دو پیشرانه بنزینی در دسترس است. موتور ۱ لیتری توربوشارژ سری K بوسترجت مجهز به فناوری نیمه‌هیبریدی که توان ۹۹ اسب بخار و گشتاور ۱۴۸ نیوتن متر تولید می‌کند. این پیشرانه در کنار یک جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا شش سرعته خودکار که قدرت را به محور جلو می‌فرستد کار می‌کند.

گزینه دوم موتور ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی سری K دوال جت متعلق به بالنو مجهز به سامانه خاموش روشن است که توان ۸۹ اسب بخار و گشتاور ۱۱۳ نیوتن متر تولید می‌کند. قدرت این پیشرانه از طریق جعبه‌دنده پنج سرعته دستی یا پنج سرعته خودکار AGS به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سوزوکی فرانکس هم‌اکنون از طریق نمایندگی‌های نکسا در هند برای رزرو در دسترس است و فروش آن از آوریل ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. سوزوکی تایید کرده است که فرانکس به بازارهای خارج از هند، از جمله آفریقا و آمریکای لاتین صادر خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا این مدل در اروپا عرضه خواهد شد یا خیر، جایی که می‌تواند شکاف بین ایگنیس و ویتارا را به عنوان یک محصول جدید در بخش پررونق شاسی بلندهای سگمنت B پر کند.

خودروبانک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar