رونمایی از فورد اسکیپ مدل ۲۰۲۰ پلاگین هیبریدی

دوشنبه 19 خرداد 99 ساعت 19:00
رونمایی از فورد اسکیپ مدل 2020 پلاگین هیبریدی

گرچه تویوتا اخیراً از شاسی بلند پلاگین هیبریدی راوفور پرایم ویژه بازار آمریکا رونمایی کرده بود، ولی فورد امروز با معرفی کراس آور فورد اسکیپ مدل ۲۰۲۰ پلاگین هیبریدی می‌خواهد به رقابتی جدی با تویوتا برود. اولین نکته مهم در مورد این خودرو مصرف سوخت بسیار خوب حدوداً ۴.۲ لیتری آن به ازای هر صد کیلومتر است. از طرف دیگر، خودروی تویوتا رافور پرایم مصرف سوختی برابر با ۴.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر دارد.

فورد اسکیپ از نظر قیمتی نیز برگ برنده را در رقابت با تویوتا راوفور پرایم در اختیار دارد. جزئیات قیمتی خودرو هنوز اعلام نشده، ولی قطعاً قیمت آن از زیر ۳۵ هزار دلار شروع خواهد شد. قبلاً گزارشی وجود داشت که قیمت پایه این خودرو ۳۴ هزار و ۲۵۰ دلار است. باید اشاره کنیم که در محاسبه این قیمت یارانه خرید خودروهای الکتریکی دولت محاسبه نشده است. قیمت تویوتا راوفور پرایم از حول و حوش ۴۰ هزار دلار شروع می‌شود. هر دو کراس آور به لطف پک باتری بزرگی که دارند به احتمال زیاد مشمول تخفیف مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری فدرال خواهند بود.

البته در این رقابت همه چیز به نفع فورد اسکیپ نیست. ظرفیت پیمایش الکتریکی آن بسیار خوب و معادل ۶۰ کیلومتر است، ولی راوفور ظرفیت پیمایش الکتریکی معادل حدوداً ۷۰ کیلومتری دارد. از طرف دیگر، تویوتا راوفور پرایم قوی‌تر بوده و ۳۰۲ اسب بخار قدرت در مقایسه با ۲۰۰ اسب بخار قدرت فورد اسکیپ دارد. فورد اسکیپ فقط در مدل دیفرانسیل جلو فروخته خواهد شد، ولی تویوتا راوفور پرایم به صورت استاندارد دو دیفرانسیل است.

فورد اسکیپ پلاگین هیبریدی امسال وارد بازار خواهد شد و شرکت قصد عرضه آن در همه تریم ها به جز دو مدل S و SE اسپرت را دارد. با توجه به این که تویوتا راوفور پرایم فقط در مدل SE و SXE عرضه می‌شود، اسکیپ قطعاً تنوع مدل و آپشن بیشتری خواهد داشت. فروش راوفور پلاگین هیبریدی نیز از امسال قرار است در آمریکا شروع شود.

از جمله مدل‌های کراس آور پلاگین هیبریدی که هم اکنون در بازار حضور دارد می‌توان به میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی اشاره کرد. قیمت این مدل ژاپنی نیز تقریباً بین دو مدل مذکور بوده و از ۳۷ هزار و ۵۰۰ دلار شروع می‌شود. تخفیف مالیاتی فدرال آن با توجه به ظرفیت پیمایش الکتریکی فقط ۳۵ کیلومتری آن تنها معادل ۵۸۳۶ دلار است. از طرفی مصرف سوخت آن نیز بیشتر از دو مدل دیگر می‌باشد. اوتلندر پلاگین هیبریدی نیز به صورت استاندارد دو دیفرانسیل بوده و قابلیت شارژ سریع نیز دارد.

autoblog

منبع: Z4Car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar