معرفی فورد ترانزیت کاستوم ناگت

یکشنبه 5 شهریور 02 ساعت 09:47
معرفی فورد ترانزیت کاستوم ناگت

کمپر ون جدید فورد در داخل از امکانات کامل یک خانهٔ کوچک مثل آشپزخانه و یخچال بهره می‌برد و با قیمت ۸۳ هزار دلار به بازار عرضه می‌شود.

فورد در نمایشگاه کاروان دوسلدوف آلمان کمپر ون جدید ترانزیت کاستوم ناگت را رونمایی کرده است. این کمپر بر اساس نسل جدید ترانزیت کاستوم ساخته شده که یک سال پیش معرفی شد و جایگزین مدل قبلی می‌شود که اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار آمد. فورد برای تبدیل این ون به کمپر، با شرکت Westfalia همکاری کرده تا ترانزیت کاستوم ناگت به تمام امکاناتی که از یک خانهٔ کوچک روی چرخ انتظار می‌رود مجهز شود. این امکانات شامل آشپزخانهٔ L شکل، یک یخچال کوچک و یک سینگ ظرف‌شویی می‌شود.

ترانزیت کاستوم ناگت همچنین به سقف بازشو با پارچهٔ خود تاشو هم مجهز است که پایین آوردن سقف را آسان‌تر می‌کند. با پرداخت هزینهٔ اضافی، می‌توان این کاروان را به سقف خورشیدی برای تأمین انرژی وسایل داخلی مجهز کرد. کمپر جدید فورد در داخل به دو تخت دونفره و همین‌طور صندلی‌های کاپیتانی چرخان برای راننده و سرنشین جلو مجهز است. در عقب هم یک صندلی نیمکتی سه‌نفره با گرم‌کن سفارشی و پورت USB-C ارائه می‌شود. فورد همچنین یک دوش آب را هم در عقب خودرو نصب کرده است.

ترانزیت کاستوم ناگت از نمایشگر ۱۳ اینچی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC4 به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد. همچنین در عقب هم یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی برای مدیریت سیستم گرمایش، میزان شارژ باطری، مقدار آب باقیمانده و نورپردازی نصب شده است. خریداران همچنین می‌توانند این کار را از راه دور با استفاده از اپلیکیشنی روی گوشی خود که از طریق بلوتوث به ون وصل می‌شود انجام دهند. فورد این کاروان را به شارژر بی‌سیم و مودم ۴G هم مجهز کرده است.

نسل جدید ترانزیت کاستوم از شاسی کاملاً جدیدی بهره می‌برد که وعدهٔ ارائهٔ تجربه‌ای شبیه خودروی سواری را داده است. این ون در نسخهٔ ناگت در عقب به سیستم تعلیق مستقل مجهز است و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. همچنین برای اولین بار می‌توان این ون را با پیشرانهٔ پلاگین‌هیبریدی خریداری کرد که از کراس‌اوور کوگا گرفته شده است. این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۲۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

این نسخه به یک پکیج باطری ۱۱.۸ کیلووات ساعتی مجهز است که برد تمام الکتریکی حدود ۳۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. فورد اما این کمپر را با پیشرانهٔ دیزلی ۱۳۸ اسب بخاری هم عرضه می‌کند. ابتدا نسخهٔ دیزلی ترانزیت کاستوم ناگت به بازار خواهد آمد و امکان سفارش آن از همین ماه وجود خواهد داشت. این مدل در بهار ۲۰۲۴ به خریداران تحویل داده خواهد شد اما نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی حدود یک سال دیگر راهی بازار می‌شود. قیمت این کمپر ون در آلمان از ۷۶,۵۰۰ یورو معادل ۸۳ هزار دلار آغاز می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar