معرفی آئودی RS3 مدل ۲۰۲۵

چهارشنبه 31 مرداد 03 ساعت 08:32
معرفی آئودی RS3 مدل 2025

آئودی با تغییراتی فنی، هندلینگ RS3 را ارتقاء داده و با بکار گیری پنج شیمیدان، به بهبود بوی نویی متریال داخلی خودرو توجه ویژه‌ای داشته است!

نسخهٔ جدید آئودی RS3 پس‌ازاینکه چندی پیش رکورد سریع‌ترین خودروی کامپکت پیست نوربرگ‌رینگ را شکست، حالا رسماً معرفی شده است. هرچند این صرفاً یک به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای است ولی مردان آئودی تغییرات قابل‌توجهی در این کامپکت آتشین ایجاد کرده‌اند. در بیرون RS3 مدل ۲۰۲۵ شاهد تغییراتی در جلوپنجره با الگوی داخلی و قاب جدید هستیم که در کنار ورودی‌های هوای جدید و اسپلیتر برجسته، بر جذابیت ظاهری خودرو افزوده‌اند.

همچنین برای دی‌لایت‌های خودرو هم گرافیک جدیدی متشکل از ۲۴ عنصر در نظر گرفته شده که به شکل پرچم شطرنجی چیده شده‌اند. برای کسانی که این الگو را دوست ندارند نیز سه گرافیک دیگر تدارک دیده شده است که از طریق نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی قابل انتخاب خواهد بود. در عقب خودرو شاهد گرافیک جدید چراغ‌ها، شبرنگ‌های عمودی، دیفیوزر بزرگ‌تر و دو سر اگزوز بیضی‌شکل جدید با فریم مشکی هستیم. سه رنگ جدید آبی آسکاری، قرمز پروگرسیو و خاکستری دیتونا به همراه رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی مات هم تکمیل‌کننده تغییرات بیرونی RS3 مدل ۲۰۲۵ هستند.

زیر کاپوت اما همچنان همان پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که خودرو را در ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. بااین‌حال، مهندسان آئودی از طریق بهبود هندلینگ، پرفورمنس RS3 را ارتقاء داده‌اند. بدین منظور، سیستم توزیع گشتاور متغیر و همین‌طور تنظیمات سیستم کنترل پایداری و کمک‌فنرهای تطبیقی، تغییر کرده‌اند.

به لطف این تغییرات، کم‌فرمانی از بین خواهد رفت و خودرو با دقت بیشتری وارد پیچ‌ها می‌شود. این یعنی راننده می‌تواند با سرعت بیشتری وارد پیچ شود و هنگام خروج از پیچ هم زودتر شتاب بگیرد. همچنین حالا وادار کردن RS3 به بیش‌فرمانی عمدی هم آسان‌تر شده است. در داخل این ماشین هم تغییرات قابل‌توجهی صورت گرفته که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به صندلی‌های اسپرت فیبر کربنی سفارشی، نورپردازی داخلی و دوخت متضاد در قسمت‌های مختلف اشاره کرد. همچنین آئودی تیمی متشکل از پنج شیمیدان را هم به کار گرفته تا مطمئن شود تمام متریالی که برای داخل RS3 در نظر گرفته بوی خوب خودروی نو بدهند.

آئودی RS3 جدید در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک از پاییز پیش رو راهی نمایندگی‌های فروش در اروپا خواهد شد اما آمریکایی‌ها باید تا اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ صبر کنند. قیمت این ماشین در آلمان برای نسخهٔ هاچ‌بک از ۶۶ هزار یورو و برای نسخهٔ سدان از ۶۸ هزار یورو آغاز می‌شود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar