معرفی آواتر ۱۲ برقی

بروزرسانی در: دوشنبه 26 تیر 02 ساعت 15:17
معرفی آواتر 12 برقی

خودروسازی آواتر با مدیریت نادر فقیه‌زاده در بخش طراحی بدنه، یکی از برندهای آینده‌دار چین است. جدیدترین محصول این مجموعه به نام آواتر ۱۲ محصول چانگان، هواوی و CATL با قدرت ۵۷۸ اسب بخار و طراحی آیند‌نگر تولید می‌شود..

آواتر ۱۲ قبلاً با کد E12 شناخته می‌شد. این خودرو سدان فول سایز و سطح بالاست که از پلتفرم EP1 مشترک با شاسی‌بلند کوپه آواتر ۱۱ استفاده می‌کند. در حقیقت باید گفت آواتر ۱۲ نه یک سدان بلکه لیفت بکی جذاب است که زبان طراحی خاص این برند را به نمایش می‌گذارد. از جمله ویژگی‌های ظاهری خاص ۱۲ می‌توان به چراغ‌های جلو، سپر اسپرت و شکل بدنه روان اشاره داشت. بجای آینه‌بغل‌های سنتی از دوربین استفاده شده و چراغ‌های عقب نیز بسیار نازک هستند.

از نظر ابعادی باید گفت طول/عرض/ارتفاع خودروی موردبحث به ۵۰۲۰/۱۹۹۹/۱۴۶۰ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن به ۳۰۲۰ میلی‌متر می‌رسد. برای مقایسه بهتر باید دانست محصول جدید آواتر حدود ۸۱ میلی‌متر کوتاه‌تر، ۱۲ میلی‌متر پهن‌تر و ۴۵ میلی‌متر کم ارتفاع‌تر از سدان چینی نیو ET7 است. زوایای حمله و فرار این خودرو نیز به ۱۵ و ۱۳ درجه می‌رسد. همچنین نسخه دیفرانسیل عقب آواتر ۱۲ حدود ۲۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که وزن مدل چهار چرخ محرک نیز ۲۳۰۰ کیلوگرم اعلام شده است.

این خودرو با دو نوع قوای محرکه در دسترس خواهد بود. مدل اول از یک پیشرانه برقی ساخت هواوی استفاده می‌کند و ۳۱۳ اسب بخار قدرت دارد؛ اما مدل چهار چرخ محرک نیز وجود دارد که دو پیشرانه برقی آن ۵۷۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. شاسی‌بلند آواتر ۱۱ نیز از همین قوای محرکه استفاده می‌کند. جزئیات مربوط به باتری سدان جدید این برند معلوم نشده و تنها می‌دانیم که آن را CATL ساخته است. حدس می‌زنیم از این نظر نیز سدان آواتر مشابه شاسی‌بلند کوپه ۱۱ باشد که با دو باتری ۹۰.۴ و ۱۱۶.۸ کیلووات ساعتی ارائه می‌شود.

برای یادآوری باید گفت برند آواتر در ابتدا جوینت ونچری بین چانگان و نیو بود که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد اما بعدها نیو به خاطر مشکلات مالی از این جوینت ونچر کنار کشید و در حال حاضر چانگان ۴۰.۹۹ درصد سهام آن را در اختیار دارد درحالی‌که شرکت CATL نیز ۱۷.۱ درصد سهام را به دست آورده است. باقی سهام آواتر هم بین سرمایه‌گذاران مختلف تقسیم شده است. در این پروژه هواوی اگرچه سهمی ندارد اما مواردی همچون پیشرانه‌های برقی را تأمین می‌کند. آواتر ۱۲ باید به مصاف رقبایی همچون نیو ET7 و زیکر ۰۰۱ برود.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "معرفی آواتر ۱۲ برقی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
محمدصالح
مهمان

نمی دانم چرا ورود ماشین برقی وهیبرید به ایران ممنوع است چون بنزین مصرف نمی کنند الودگی ایجاد نمی کنند وبه نفع مردم است با این دلایل منع واردات دارد