معرفی آواتر ۱۲ مدل ۲۰۲۴

بروزرسانی در: جمعه 17 فروردین 03 ساعت 11:27
معرفی آواتر 12 مدل 2024

شرکت آواتر از نسخه به‌روز شده سدان ۱۲ مدل ۲۰۲۴ با قیمت ۳۷ هزار دلار رونمایی کرد. این خودرو نسبت به قبل حدود ۵ هزار دلار ارزان‌تر شده است.

تنها چند روز پس از اعلام اینکه آواتر ۱۲ به فروش بیش از ۴۰ هزار دستگاهی از زمان عرضه در ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون دست یافته، این زیر برند چینی چانگان نسخه به‌روز شده از سدان خود را معرفی کرد. آواتر اعلام کرده است ۱۲ با چهار تریم جدید در دسترس خواهد بود و قیمت آن از حدود ۳۷ هزار دلار شروع شده و به ۵۳ هزار دلار می‌رسد. شایان ذکر است بازه قیمتی قبلی این خودرو ۴۲ تا ۵۶ هزار دلار بوده است. اما چهار تریم آواتر ۱۲ مدل ۲۰۲۴ به شرح زیر هستند:

  • Intelligent 700 RWD با قیمت ۳۷ هزار دلار
  • Luxury 700 RWD با قیمت ۳۹ هزار دلار
  • Performance 650 AWD با قیمت ۴۴ هزار دلار
  • GT 650 AWD با قیمت ۵۳ هزار دلار

آواتر حاصل جوینت ونچر چانگان و نیو است اما شرکت نیو به دلیل مشکلات مالی از ادامه راه کنار کشید و شرکت CATL که جزو برترین تولیدکنندگان باتری خودروهای برقی است با خرید ۱۷ درصد سهام آواتر وارد این همکاری شد. چانگان ۴۰ درصد سهام آواتر را در اختیار دارد و باقی سهام نیز در دسترس سایر گروه‌های سرمایه‌گذاری است. هواوی نیز در این پروژه تکنولوژی‌های مدرن آواتر را تأمین می‌کند. شرکت موردبحث در حال حاضر دو خودروی ۱۱ و ۱۲ را در سبد محصولات خود دارد.

آواتر ۱۲ از رنگ طلایی فلورسنت جدیدی بهره می‌برد که دارای رنگ ریزه‌های متغیر است و با تغییر زاویه دید رنگ بدنه نیز تغییر خواهد کرد. در بخش جلوی این خودروی چینی نوارهای نورانی LED را می‌بینیم که از ۱۰۵۰۰ چراغ کوچک تشکیل شده‌اند و با استفاده از به‌روزرسانی از راه دور می‌توانند تصاویر مختلفی را به نمایش بگذارند. در بخش عقب خبری از شیشه پشتی نیست و همین امر باعث ارائه فضای بار بزرگی شده است. خودروهای آواتر بجای آینه‌های سنتی از دوربین‌های باکیفیت استفاده می‌کنند.

سدان بزرگ موردبحث طول/عرض/ارتفاع برابر با ۵۰۲۰/۱۹۹۹/۱۴۶۰ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن به ۳۰۲۰ میلی‌متر می‌رسد. نسخه‌های چهار چرخ محرک آواتر ۱۲ از سیستم دو موتوره درایو وان هواوی بهره می‌برند که قدرت موتورهای جلو و عقب به ترتیب ۲۶۱ و ۳۰۸ اسب بخار است. مدل‌های دیفرانسیل عقب نیز به یک موتور برقی با ۳۰۸ اسب بخار قدرت مجهز هستند. شعاع حرکتی مدل‌های چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب نیز به ترتیب برابر با ۶۵۰ و ۷۰۰ کیلومتر خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های شاخص آواتر ۱۲ می‌توان به سیستم‌عامل هارمونی OS و کمک‌راننده ۲.۰ هواوی اشاره کرد. سدان موردبحث به‌صورت استاندارد با صندلی‌ها و فرمان چرمی عرضه می‌شود. صندلی‌های جلو از نوع جاذبه صفر با تنظیمات دما و ماساژ هستند. در کنسول مرکزی نیز برخی دکمه‌های فیزیکی برای ویژگی‌های مهم خودرو تعبیه شده است. نمایشگر لمسی مرکزی ۱۵.۶ اینچی، ۲۷ بلندگو، نورپردازی با ۶۴ رنگ و… جزو ویژگی‌های شاخص ۱۲ هستند.

آواتر ۱۲ مدل ۲۰۲۴ به سیستم OS 3.2.0 مجهز شده و یکی از ویژگی‌های برجسته آن دستیار کروز ناوبری است که می‌تواند سرعت خودرو را بر اساس محدودیت‌های منطقه تنظیم کند. همچنین امکان کاهش سرعت خودرو در زمان رسیدن به عوارضی‌های بزرگراه‌ها وجود خواهد داشت. آواتر همچنین اعلام کرده ۱۲ برای اولین بار از شاسی اسکیت بورد پانشی توسعه یافته توسط چانگان و CATL استفاده می‌کند. بنا بر ادعای چینی‌ها، این خودرو در تصادفات زیر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت نه آتش خواهد گرفت و نه منفجر خواهد شد. در سال جاری میلادی نسخه دیگری از آواتر ۱۲ با پیشرانه درون‌سوز افزایش دهنده شعاع حرکتی هم معرفی خواهد شد. این خودرو اخیراً در خیابان‌ها رؤیت شده است. علاوه بر این چینی‌ها به دنبال عرضه خودروهای دیگری همچون کراس اور ۱۵ و سدان ۱۶ در سال جاری هستند.

پدال

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar